5 sfaturi pentru antreprenorii care angajeaza
afaceriantreprenoriantreprenoriatbusinessvalorisfaturiangajatiinterviubonificatiiresurse umane
Uneori, elanul incepatorului este bine acompaniat de planuri mai putin realiste.
Lumea antreprenoriatului e "ascutita", iar motorul sau, adica antreprenorii, trebuie sa invete nu numai sa supravietuiasca, dar si sa se dezvolte intr-un mod spectaculos. Nu ar exista nici cea mai mica sansa insa daca resursele umane utilizate nu ar fi recrutate printr-un proces minutios, in care sunt cerute un antrenament potrivit, dar si o gandire logica.
Care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tineti cont atunci cand angajati?
1. Construiti profilul candidatului pe care-l doriti. Aici trebuie sa aveti in vedere progresul afacerii dvs., asa ca e de preferat sa alegeti indivizi nu numai pentru slujba in sine, dar mai ales pentru valorile lor profesionale, care trebuie sa fie in acord cu obiectivele dvs.
2. Atrageti candidatii potriviti, punand la bataie toate detaliile esentiale, responsabilitatile atribuite, dar si competentele cerute. In cazul in care timpul va preseaza si va e teama sa nu omiteti amanunte mici de importanta mare, nu trebuie sa uitati ca exista firme specializate in recrutarea de personal, care va pot reduce eforturile in acest sens.
3. Realizati interviurile alegand la cel putin inca o persoana. Evident, o persoana a carei parere conteaza foarte mult si pe care va puteti bizui. Daca nu aveti asa ceva, nu uitati variantele externe, specializate in asa ceva.
4. Incercati sa creati o atmosfera destinsa. Nu intrati in detalii referitoare la slujba decat dupa ce l-ati "decojit" de toate datele care conteaza pentru dvs. Ce cauta, la ce se pricepe si la ce nu, ce anume evita... Daca mai aveti nevoie de referinte, obtineti-le prin verificari temeinice. De unde stiti ca nu incercati sa angajati o persoana suspectata de frauda?
5. Nu va grabiti oricat de tare v-ar presa timpul. Nu pierdeti nicio clipa din vedere perspectiva afacerii dvs. si daca valorile candidatului se integreaza strategiei de business.
Odata alesi, asigurati-va ca va gestionati bine oamenii. E un serviciu pe care vi-l faceti si dvs., si lor. Castigati-le respectul, impartasiti succesul cu ei si nu uitati de schemele de bonificatii. Comunicati cat mai mult si "defrisati" terenul neincrederii intre dvs. si angajati prin actiuni care incurajeaza inovatia si creatiile proprii. Poate, in viitor, veti descoperi printre ei persoana potrivita sa va tina locul atunci cand aveti nevoie.