De ce echipa conteaza mai mult decat tine? Esti sef sau esti lider?
echipasefliderproiect
Contrar a tot ceea ce cred angajatii sau chiar directorii, un business de succes nu este garantat de CEO sau de cativa angajati cheie ai firmei. Succesul inseamna echipa. O afacere buna functioneaza si fara membrii cheie ai echipei.
In ultimele zile au aparut tot felul de speculatii care au pus un mai mare accent pe echipa. Toata lumea se intreaba ce se va intampla cu Google cand Larry Page va disparea din imagine, la fel s-a pus problema despre Berkshire Hathaway, cand miliardarul Warren Buffett nu va mai fi.
Ei bine in astfel de cazuri se va vedea cat de bune sunt echipele celor doua companii. Echipa inseamna totul intr-o astfel de situatie, iar tu ca lider va trebui sa ai grija de acest aspect.
Va trebui sa construiesti o fundatie buna. De la inceput, echipa va trebui sa aiba stacheta ridicata, pentru a se putea comporta ca o echipa, sa ajunga sa treaca de limitele impuse. Din start ea trebuie sa stie ca tu lucrezi pentru ei si nu invers, potrivit Forbes.
Da putere de decizie angajatilor. Fiecare dintre acestia trebuie sa stie ca poate contribui cu ceva. Cum tu lucrezi pentru echipa, este treaba ta sa stii care sunt domeniile in care fiecare angajat exceleaza individual. Pune-le in evidenta calitatile si stimuleaza-i sa devina un exemplu pentru restul. Asa le vei mentine interesul, sa fie tot timpul alerti si ii vei motiva sa se ridice la nivelul reputatiei pe vor s-o aiba.
Invata sa delegi. Ai mai mare incredere in proprii angajati. Daca esti un perfectionist care vrea sa controleze totul nu vei reusi sa ajungi la nici o performanta. Daca iti lasi angajatii sa lucreze creativ, acestia isi vor atinge scopurile si pe parcurs vor ajunge sa te surprinda.
Nu interveni. Lasa-ti angajatii sa rezolve problemele care apar, daca intervii de fiecare data, acestia vor ajunge sa fie dependenti de tine si nu vor mai gandi la potentialul lor maxim. Nu le mai spune cum sa faca, ci intreaba-i pe ei cum vad ei rezolvarea unei probleme.
Recunoaste-le eforturile. Laudele sunt ingredientul cheie intr-o echipa. Vrei o echipa mai buna? Atunci spune-le cand au facut ceva bine. Lauda-i! In majoritatea cazurilor CEO-ul sau alti directori sunt cei mai critici oameni din echipa.
Scapa de ierarhie. Echipa nu are nevoie de un manager, echipa are nevoie de inca un membru egal. “Toti pentru unul si unul pentru toti”, asta ar trebui sa fie deviza unei echipe de succes. Daca puterea este lasata in mainile a unul sau doi oameni, atunci sigur se va ajunge la un esec in lipsa acestora.