Poate tu nu ai nevoie de rezolutii, insa afacerea ta are
publicitateclientimarketingafacerearezolutiibugetulvanzarile
Ne dorim pentru noi cele mai bune schimbari. Echilibrul intre obiectivele profesionale si cele personale poate sa se modifice insa foarte usor si ne poate face sa uitam de una dintre cele doua lumi.
Poate ca odata cu acest nou inceput de an nu am simtit neaparat nevoia, noi ca indivizi, sa ne punem in gand mari transformari prin care sa trecem in urmatoarele luni. Suntem siguri insa ca afacerea sau proiectele noastre nu au nevoie de o analiza si de o lista de noi rezolutii?
Mai jos sunt doar cateva dintre aceste mici ajustari care pot aduce insa rezultate foarte bune pe termen lung:
1. Construieste o oferta pentru a avea clienti. Nu e o formula magica pe care am inventat-o pe loc, ci o reteta care functioneaza de cand s-a impamantenit definitia marketingului. Daca nu exista si o oferta clara, afacerea poate fi una cunoscuta, insa nu cu foarte multi clienti.
2. Da-i clientului un motiv sa reactioneze. Fiindca suntem mai tot timpul ocupati si atentia ne este distrasa usor de nenumarate lucruri, mereu trebuie ca raspunsul pe care il dorim de la client sa fie dat in cel mai scurt timp. Cine va cumpara, cumpara azi, nu maine!
3. Fa lucrurile cat mai simple. Suntem si noi, la randul nostru, clienti. De cate ori am avut rabdare sa trecem printr-un proces complicat de achizitie? De cate ori am trecut cu vederea un produs fiindca n-am inteles despre ce e vorba sau din cauza ca nu am inteles din primele secunde care sunt beneficiile?
4. Masoara intotdeauna rezultatele si fa modificarile necesare.
Daca nu suntem atenti la ceea ce se intampla cu afacerea noastra si nu cuantificam intr-un fel sau altul efectele schimbarilor pe care le-am facut, nu vom sti nici daca am evoluat, nici cum sa evoluam.
5. Construieste brandul fara sa platesti.
Nu trebuie sa platim intotdeauna pentru dezvoltarea brandului, mai ales daca suntem la inceput si fiecare suma pusa deoparte conteaza. O campanie de branding ne poate aduce clienti pentru care nu vom fi pregatiti si pe care riscam sa ii pierdem si sa ii dezamagim.
6. Imbunatateste-ti textele!
Nu orice fraza si nu orice headline ramane in istorie asa ca trebuie sa verificam in ce masura textele pe care le folosim in marketing ne aduc clienti si ne cresc vanzarile. Segmentul de copywriting este unul in care merita sa investim!
7. Prea multa publicitate poate uneori sa fie prea multa!
Trebuie sa alegem in mod inteligent posibilitatile, dar si ofertele de promovare. Nu vom spune "da" unui ziar de scandal care ne va tipari o poza minuscula pe ultima pagina, mai ascunsa decat intr-o padure de brazi. In plus, daca segmentul nostru de clienti nici macar nu se intersecteaza cu anumite canale de promovare si observam ca aceste metode nu fac decat sa consume din bugetul pentru promovare, stim deja ca trebuie sa aplicam un filtru riguros.