10 greseli in afaceri pe care sa le eviti in 2015
10 greseliafacerebusinessstartupmodelul de businessclientiideecompetitori
La acest inceput de an am luat hotararea de a face schimbari semnificative. Ne-am analizat greselile de anul trecut, dar si reusitele. Daca avem o afacere, ne dorim un parcurs mai bun, intotdeauna. Afacerile aflate la inceput de drum trebuie sa evite unele dintre cele mai frecvente greseli.
1. NE GRABIM SA CRESTEM AFACEREA
Toate afacerile doresc sa creasca, dar daca inca nu stii cum sa castigi clienti la un cost mai mic decat valoarea intregii lor vieti, atunci afacerea nu e inca pregatita. Inainte de a incerca sa sarim unele etape, e bine sa avem implementat un sistem care sa functioneze deja foarte bine si sa stim in ce fel aceasta crestere va afecta castigurile. Obiective mai mici care sa fie atinse treptat sunt mai potrivite pentru afacerile la inceput de drum.
2. NE DORIM PERFECTIUNEA
Perfectiunea e inamicul progresului. Cand construim o afacere, e important sa pastram un anumit ritm. E bine sa facem lucrurile cat de bine putem, dar sa nu ne lasam prinsi de mirajul perfectiunii. Si e greu sa stim ce ii va face pe clienti sa cumpere un produs inainte ca acesta sa fie pe piata. Trebuie sa ne concentram pe a ne dezvolta produsele si de a merge inainte in acelasi timp.
3. NU INTELEGEM PUTEREA SOCIAL MEDIA
E esential sa fim prezenti in social media, ca parte din orice strategie eficienta de marketing. Un startup ar trebui sa gaseasca timp de investit in aceasta zona si e chiar bine sa angajeze pe cineva care sa se ocupe de social media in mod profesionist.
4. LANSAM AFACEREA INAINTE SA FIM PREGATITI
Daca nu suntem cu adevarat pregatiti, cresc sansele ca afacerea sa nu functioneze. Chiar daca orice nou drum in business contine si obstacole, anumite elemente care lipsesc risca sa inchida afacerea inainte de a fi cunoscut macar un progres.
5. SPUNEM "DA" PREA DES
Entuziasmul poate atinge cote inalte cand afacerea e la inceput, iar orice oportunitate pare de neratat, unica si extraordinara. Cu toate acestea, trebuie sa ne amintim ca nu toate propunerile de afaceri, de parteneriate sau de dezvoltare ne sunt si favorabile. Sa le analizam, asadar, la rece.
6. UITAM DE PROPRIA PERSOANA
Sa ne neglijam propria persoana doar fiindca avem de dezvoltat o afacere inseamna sa nu ne pese foarte mult nici de noi si nici de afacere. Lipsa de grija fata de noi inseamna mai putina energie, mai putina creativitate si mai multa frustrare. Trebuie sa ne punem sanatatea pe primul plan si vom vedea mai apoi ca lucrurile functioneaza mult mai bine.
7. VANAM FACTORUL COOL
Vrem ca afacerea sa aduca ceva cool si sa fie uimitoare. Din pacate, doar pentru ca noile tehnologii permit anumite trucuri "cool", asta nu inseamna ca exista si clienti suficienti pentru a avea o afacere pornind de la o idee care ne-a atras.
8. AMANAM TESTAREA MODELULUI DE BUSINESS
Nu tehnologia e cea mai importanta parte. Ceea ce orice afacere ar trebui sa faca e sa isi valideze modelul de business. Abia atunci cand incepem sa facem bani stim daca afacerea noastra o sa aiba succes sau nu. In functie de feedback-ul clientilor, ne construim si produsele ulterioare.
9. LASAM MANDRIA SA NE ORBEASCA.
De multe ori, bucuria ca se va scrie despre noi ne face sa acceptam interviuri care nu ne aduc mai multi clienti, nu cresc traficul si nici nu ajuta, practic, afacerea cu nimic. Trebuie sa stim sa alegem ceea ce va ajuta cu adevarat afacerea fara sa investim timp in directiile gresite.
10. II COPIEM PE COMPETITORII NOSTRI.
Chiar daca trebuie sa fim atenti si la ce fac competitorii, nu trebuie sa uitam de prioritatile noastre si de ceea ce ne-am propus la inceput. Daca incepem sa le copiem miscarile, inseamna ca am inceput sa ne jucam leapsa si ca o sa pierdem. Sa ramanem fideli ideii noastre de business.
Sursa: Blackenterprise.com
Foto: hartkeisonline.com