CrisTim si-a stabilit ca obiectiv atingerea unei cote de export de peste 30% in 2012
cristimexporturimezeluriradu timisrusia
Producatorul autohton de mezeluri CrisTim intentioneaza sa atinga o cota de export de 30-40% in 2012, fata de 12% la ora actuala, a anuntat Radu Timis (foto), directorul general al companiei.
"In prezent, avem o cota de export de 12%, dar intentionam sa ne orientam mai mult pe export deoarece consumul pe piata interna a scazut foarte mult in acest an si cred ca se va mentine la fel in urmatorii doi, trei ani. Pentru sfarsitul anului estimam o cota de export de 20 - 25%, astfel incat in 2012 sa ne apropiem de 30 - 40%", a spus Timis.
In acest moment CrisTim exporta produse in 12 tari, unde are 63 de clienti. Urmatoarele piete pe care le va ataca compania sunt Rusia, Coreea de Sud si Moldova.
"Anul acesta intram in Rusia si Coreea de Sud. Rusia este o piata fabuloasa si noi vrem sa fim primii. Vom intra prin private label (n.r. produse CrisTim vandute sub marca proprie a unui lant de magazine) pentru ca piata ruseasca este una inchisa. Ca sa iei autorizatie iti trebuie un an de zile, pentru ca sunt foarte birocratici. Pe Coreea avem un partener important, care este incantat de relatia pret/calitate a produselor noastre. Eu sunt dispus sa ma duc oriunde, si in Patagonia, practic oriunde gasesc potential de export", a explicat Timis.
El a adaugat ca, pentru a iesi la export pe pitele comunitare, compania este nevoita sa importe 95% din materia prima folosita in procesare din Danemarca si Germania.
In ceea ce priveste scaderea consumului pe piata interna, Timis considera ca s-a datorat scaderii puterii de cumparare dar si cresterii TVA.