Francizele ar putea reprezenta 15% din retailul romanesc in 2 - 3 ani
francizeretailidei de afaceriimmasociatia romana de franciza
Afacerile tip franciza ar putea reprezenta 15% din retailul romanesc in urmatorii doi-trei ani, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al Harvard Law School, Sotiris Yannakakis, care a participat la International Franchise and Branding Exhibition, desfasurat la World Trade Plaza in Bucuresti.
Evenimentul, care se desfasoare in perioada 20-22 mai 2011, este organizat de Asociatia Romana de Franciza si EcoRefill.
"Franciza din Romania are un potential mare de crestere, pentru ca la nivel mondial franciza este dezvoltata foarte mult. In Statele Unite ale Americii ea reprezinta 50% din retail, in Germania, Franta, Marea Britanie - 30% din retail. In Grecia este mai putin de 15%. Pentru Romania nu exista statistici, dar vorbim de aproximativ 10% din retail. Pe termen scurt, piata romaneasca de francize ar putea inregistra o crestere, reprezentand pana la 15% din retail, in urmatorii doi - trei ani. Conteaza si cum va evolua criza. Guvernul trebuie sa aiba grija pentru ca franciza este un instrument bun pentru IMM-uri", a declarat Sotiris Yannakakis.
Sectoarele romanesti care atrag francizorii straini sunt, potrivit acestuia, e-learning, limbi straine, domeniul medical si ingrijirea canina.
Asociatia Romana de Franciza are 61 de membri, dintre care 32 straini care nu sunt activi inca pe piata din Romania.