Ioan Mezei, Andreas Stihl Motounelte: Brandul Viking reprezinta 10% din valoarea vanzarilor de utilaje
ioan mezeiandreas stihl motouneltevikingmasini de tuns iarbamotoferastraie
Marca Viking a reprezentat anul trecut 10% din valoarea vanzarilor de utilaje Andreas Stihl Motounelte, care s-au ridicat la circa 83 de milioane de lei, iar cele mai vandute produse sunt masinile de tuns iarba MB 248, MB 443 si ME 340. Vanzarile de tractorase Viking pentru tuns gazonul au fost anul trecut de cateva zeci de unitati, insa Ioan Mezei, directorul general al companiei, estimeaza ca livrarile vor creste cu 10% pe an in viitor.
De departe utilajele cu care este identificata marca Stihl, in Romania si in lume, sunt motoferastraiele. L-am intrebat pe Ioan Mezei de ce ar alege un roman un motoferastrau Stihl si nu unul Husqvarna, de exemplu? "Stihl este cea mai vanduta marca de motoferastraie din lume, calitatea marcii este foarte buna, iar reteaua de distribuitori specializati din Romania este cea mai extinsa. Avem produse accesibile pentru orice aplicatie, gama cea mai completa de modele si servicii bune in reteaua partenerilor, posibilitatea reparatiilor produselor datorita sisetmului logistic performant - peste 97% din piesele de schimb sunt in stoc in Romania", a declarat pentru Manager.ro seful Andreas Stihl Motounelte.
Principalii competitori ai marcii Stihl pe piata de utilaje din Romania sunt Husqvarna, Makita/Dolmar si Solo.
Andreas Stihl Motounelte a anuntat recent introducerea pe piata din Romania, a unei noi game de utilaje pe acumulatori, destinate unor lucrari in gradina, curte sau in zone in care trebuie pastrata linistea. Este vorba de o drujba electrica, o foarfeca pentru garduri vii, o suflanta portabila si o cositoare. Acumulatorul de 36V, cu o autonomie de 40 de minute, este compatibil cu toate utilajele Stihl enumerate mai sus.
Ioan Mezei estimeaza o crestere a afacerilor Andreas Stihl Motounelte de 15 - 20% in acest an.