Manager mai bun in 2015. Trei scheme de management actuale, nu din secolul XIX
manager2015managementsistemstandardemetode de lucrugary hamel
Abilitatea noastra de a face lumea un loc mai bun tine, pana la urma, de capacitatea fiecaruia de a fi un manager bun, scrie Gary Hamel, unul dintre cei mai cunoscuti autori si consultanti de management.
Acesta atrage atentia ca cele mai multe companii si organizatii folosesc inca un model de management ale carui inceputuri isi au originea in secolul al XIX-lea. Sistem care, la vremea respectiva, a fost construit pentru a impiedica abaterile de la practicile standard.
Companiile de azi nu mai sunt insa niste masinarii care nu au nevoie decat de ulei care sa le ajute sa isi miste rotitele la viteza necesara. Acestea sunt doar cateva exemple de schimbari in metoda de management care se practica azi in unele din cele mai bune companii:
O poveste adevarata de management. Actioneaza asupra sistemului.
John Seddon si Owen Buckwell descriu lectia invatata atunci cand au fost nevoiti sa se ocupe de un complex de locuinte sociale. Cineva trebuia sa construiasca un sistem care sa functioneze si care sa multumeasca pe toata lumea.
Metoda lui Buckwell? Mai intai, aduna toate informatiile de care poti face rost. Asculta si intelegerile plangerile chiriasilor. Mai apoi, pune-i pe angajatii de la baza sistemului sa isi defineasca propriile standarde si metode de lucru. Oamenii care sunt cei mai apropiati de clienti sunt cei care ar trebui sa defineasca fluxul de lucru al unei organizatii.
In al treilea rand, angajatilor trebuie sa li se ofere informatiile de care au nevoie pentru a rezolva o problema de la prima incercare. Rezultatul va fi un numar mare de clienti multumiti si o echipa care e motivata sa devina din ce in ce mai buna.
Mai exact, Buckwell considera ca sistemul gandit gresit ii face pe angajati sa nu lucreze la capacitate maxima, si nu apatia.
Un model potrivit pentru secolul in care traim
James De Julio, unul dintre cei mai cunoscuti oameni din domeniul productiei TV si a publicitatii online, incearca sa ii gaseasca de fiecare pe cei mai buni oameni pentru proiectele pe care le are prin metode de outsourcing. Pentru fiecare parte a unui proiect se organizeaza un concurs de pitch-uri, iar cel care castiga va fi totodata si cel mai pasionat om.
Lucrurile marunte ii tin pe cei mai multi angajati pe loc
Nu toate companiile functioneaza asa, insa aceasta metoda este una necesara pentru managerii care vor sa aiba cele mai bune echipe. Lucrurile marunte care ocupa timp sunt, de cele mai multe ori, cele care ii tin pe angajati ocupati si departe de o munca mult mai buna si creativa. Eliminand acele sarcini pe care le poate face un inceptar sau un intern, timpul de lucru se concentreaza in jurul muncii de calitate.
Foto: www.bu.edu