Ministerul Finantelor lanseaza schema Ajutor de Minimis
afacerifonduri europenebani nerambursabiliajutor de minimis
Ministerul Finantelor Publice deschide, astazi, schema de Ajutor de Minimis de pana la 200.000 euro, cu o finantare nerambursabila de 100%, care se va derula la finele lunii octombrie, in limita bugetului anual alocat schemei.
Ajutorul se acorda in scopul dezvoltarii sau modernizarii IMM-urilor, grantul maxim pe proiect fiind de 200.000 euro pe o perioada de trei ani fiscali consecutivi (100.000 euro in cazul intreprinderilor din domeniul transportului rutier).
Schema acopera 100% din totalul cheltuielilor eligibile (toate costurile eligibile aferente investitiei vor fi considerate fara TVA) pentru: realizarea de constructii noi cu scop industrial; achizitia de constructii cu scop industrial, destinate desfasurarii activitatii pentru care s-a solicitat finantarea; echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru; aparate si instalatii de masurare, control si reglare; mijloace de transport neinmatriculabile, pentru sustinerea activitatii intreprinderii; echipamente IT.
In acest sens, consultantii de la Confero Finance in pot ajuta pe viitori beneficiari la preevaluarea din punct de vedere al eligibilitatii pentru depunerea de proiecte: intocmirea proiectului din faza colectarii de informatii- depunere la evaluare-notificare; intocmirea Planului de investitii cu evidentierea cheltuielilor eligibile.
Totodata acestia pot ajuta si la intocmirea cererii de acord de finantare si asistenta in realizarea dosarului: asistenta la depunerea documentatiei la Organismul Intermediar; asistenta pentru semnarea contractului de finantare.
Compania se mai ocupa si de:
- Procedurile de achizitii pentru servicii, lucrari si bunuri din punct de vedere al documentelor solicitate; clarificarea problemelor aparute la intocmirea dosarelor de achizitii; elaborarea raspunsurilor pentru Autoritatea Contractanta si propunerea solutiilor optime pentru intocmirea dosarelor; asistenta in derularea procedurilor de achizitii si contractare.
- Elaborarea cererii de plata: obtinerea formularelor necesare si realizarea dosarelor cererilor de rambursare; asistenta la intocmirea de completari, raspunsuri la eventualele solicitari ale Autoritatii Contractante in etapele de verificare ale cererilor de rambursare.
- Managementul de proiect: Avizele, acordurile, atestari fiscale si alte documente care trebuie obtinute de la autoritati ale statului cad in sarcina Beneficiarului