Trei reguli de aur pentru succes in afaceri
succes in afaceriafaceri de succesreguli in afacerireguli de business
Una din cele mai mari provocari cu care se confrunta orice antreprenor este aceea de a-si pastra clientii multumiti. Poti avea cele mai inovatoare produse de pe piata si poti atrage clientii potriviti, insa, daca nu stii cum sa-ti pastrezi clientii multumiti, cum sa-i tratezi si cum sa le rezolvi problemele si reclamatiile, afacerea ta este sortita esecului.
A construi si a mentine un business de succes inseamna a sti cum sa-ti tratezi clientii existenti si pe cei potentiali, astfel incat acestia sa revina. Daca neglijezi acest aspect esential, risti ca intreaga afacere sa se ruineze.
Tine cont de urmatoarele trei reguli de business, care garanteaza satisfactia clientilor, indiferent de domeniul de activitiate.
1. Ofera un raport bun calitate pret
Atat clientii potentiali, cat si cei existenti, sunt esentiali pentru bunastarea afacerii tale. Fara ei, nici nu se poate vorbi de profit. Asadar, prima regula de aur in afaceri este sa te straduiesti intotdeauna sa oferi produse de calitate la preturi convenabile. Nu uita: poti pacali clientul o data, insa a doua oara cu siguranta nu se va mai intoarce daca simte ca a fost pacalit.
2. Ofera respect
A doua regula esentiala in afaceri este sa tratezi cu respect pe toti cei cu care intri in contact: angajati, parteneri de afaceri, asociati si, bineinteles, clienti. Atunci cand nu exista respect reciproc, nu exista nici relatii de lunga durata bazate pe incredere.
A-ti trata clientii cu respectul cuvenit inseamna, de exemplu, a le oferi argumente solide atunci cand decizi sa cresti preturile, sau a le oferi clientilor fideli reduceri de pret si cadouri ocazionale. Intreaga afacere trebuie sa se bazeze pe respect.
3. Pastreaza-ti integritatea
Cat antreprenori cu adevarat onesti cunosti? Desi poate parea imposibil sa-ti pastrezi integritatea in afaceri, doar asa te poti face remarcat. A-ti recunoaste greselile si a-ti cere scuze, a-ti pastra promisiunile, a da dovada de moralitate si a demonstra incredere – toate acestea te ajuta sa iti pastrezi integritatea in mediul de afaceri.