10 companii iti controleaza cosul de cumparaturi
companiepepsidoveproducator
Marii producatori din lume au gasit cheia succesului. Global, exista 10 companii care controleaza aproape toate categoriile de produse.
"Iluzia alegerii" este conceptul sub care se lanseaza diferite produse care apartin aceleiasi companii.
Chiar daca pe piata apar produse noi cu nume diferite, eticheta arata ca producatorul este unul singur. Ca o caracatita care isi intinde tentaculele in toate domeniile.
De exemplu, Unilever produce si sapunul Dove, si inghetata Magnum. Nestle si-a "varat coada" si in afacerile L'Oreal care sunt pe aceeasi lungime de unda cu jeansii Diesel.
Cand bei Pepsi si mananci chipsuri Lay's, nu te gandi ca nu esti fidel producatorului. PepsiCo se ocupa de ambele branduri.
Nestle nu ramane doar la binecunoscutele cereale, ci se ocupa si de industria cosmetica, cu marci precum Vichy, Maybelline, Garnier, The Body Shop.
Afacerile Procter & Gamble se extind si in cazul parfumurilor Lacoste si Hugo Boss, nu doar spre partea detergentilor Tide sau a medicamentelor Pepto.
Printre companiile care acapareaza pietele din diferite categorii de produse se mai numara Coca Cola, Kraft, Mars, Kellogg's, General Mills, Coca Cola, Johnson & Johnson.