Din pacate, urmatoarele 14 companii si organizatii au esuat in tentativa lor de a gasi un logo potrivit, generand un simbol absolut vulgar; urmatoarele logo-uri sunt interzise minorilor.
Institutul Brazilian de Studii Orientale
O "masca", o identificare. Un logo reprezinta o reprezentare a organizatiei tale. Insumeaza tot ce inseamna produsul tau, personalitatea si asocierea sa publica. Logo-ul acesta si-a dorit sa reprezinta o pagoda (templu hindus, budist sau brahman la unele popoare din Orient) in fata soarelui. Totusi, a iesit altceva. Acest design nu a cinstit cu "onoare" Institutul respectiv si potrivit The Telegraph, a fost retras rapid.
Mont-Sat
Mont-Sat, o companie de televiziune prin satelit din Jelenia Gora, Polonia, are un logo absolut amuzant. Designerul grafic al Yahoo, Bill Higgins, spune ca logo-urile sunt esentiale pentru "procesul" punerii in scena a povestii brandului tau. Aceste branduri ar trebui "sa mizeze pe emotii, amintiri si sentimente", subliniaza Higgins. Mont-Sat, ce ar fi sa iti schimbi logo-ul?
Clinica Dental
Logo-urile reprezinta o extensie a ceea ce faci, a ceea ce esti. Mesajul transmis de logo-ul Clinica Dental e cat se poate de obscen. Inainte de a contura un logo, analizeaza-l cu atentie. Detalii sunt in regula?
Haribo MAOAM
Pachetul de Haribo MAOAM a starnit controverse, dupa ce Simon Simpkins, tata a doi copii a declarat ca fructele au o pozitie "ciudata", sexuala. "Lamaia si lime-ul se afla in timpul unui act sexual", a spus Simpkins pentru The Sun. Expresia "fetei" lime-ului este de-a dreptul tendentioasa, a mai precizat Simpkins. Haribo a precizat ca personajele sale sunt pur si simplu amuzante, dinamice si n-au nimic in comun cu sexualitatea.
A-Style
Logo-ul a survenit inainte ca orice firma, produs si brand sa fie puse pe picioare. Marco Bruns a patentat acest design in 1991 si stickerele cu logo-ul respectiv au impanzit orasul Milano. Imaginea provocatoare a starnit curiozitatea oamenilor. A fost o campanie de guerilla marketing. A-Style este un brand vestimentar de succes.
The Computer Doctors
Daca mausul ar fi fost trasat "cum trebuie", nu ne-am fi confruntat cu acest logo foarte, foarte jenant. Rezultatul este un desen de amator, care spune cu totul altceva despre "doctorii de calculatoare".
Auto Master
Un logo ruginit, aproape invizibil, dar profund obscen, spun expertiii. Nu stim daca a fost redesenat...
Siropul de artar Vermont
Acest logo esuat nu are nimic in comun cu siropul de artar Vermont. Copacul si tevusca sunt realizate parca de un copilas de patru anisori, care a mazgalit o coala de hartie. Din pacate, logo-ul are o vadita tenta obscena. Designer-ul grafic si consultantul de imagine Sebastian Guerrini spune ca simbolurile puternice pot fi foarte eficiente in cazul unor branduri care vor sa se impuna pe piata. "Tot ce reprezinta compania din punct de vedere vizual o defineste, pur si simplu", explica Guerrini.
Megaflicks
O apropiere nefireasca a literelor genereaza un cuvant obscen. Logo-ul Jocurilor Olimpice de la Londra, editia 2012 a fost indelung criticat; acesta "nu insemna nimic". Oamenii au presupus insa ca ii reprezinta pe Lisa si Bart Simpson in timpul unei partide de amor sau o zvastica distorsionata.
Doughboys
Logo-ul este cat se poate de nepotrivit. Higgins spune ca pentru a genera un logo eficient, trebuie sa stii cum sa spui o poveste.
Kudawara Pharmacy
Oare cati bani a cheltuit Kudawara Pharmacy pe acest logo jenant?
Baze Animal Clinic
Un logo discutabil, depinde cum il privesti. Ar trebui totusi inlocuit. Sa nu cadem insa in capcana retailer-ului vestimentar Gap. Dupa ce si-a reproiectat logo-ul in 2010, s-a confruntat cu unele critici din partea fanilor; ca urmare, a revenit la vechiul logo. Daca nu e stricat, nu-l repara!
Kostelecke Uzeniny
Este o companie ceha care vinde produse din carne inca din 1917 (inainte ca umanitatea sa devina de-a dreptul obscena). Un logo trebuie sa transmita un mesaj fundamental. Oamenii trebuie sa il admire, nu sa il puna la indoiala.
Deccan Engineering Enterprises
Faptul ca DEE nu a observat eroarea facuta este comic si tragic in acelasi timp. Potrivit website-ului de marketing Mplans.com: "Un logo de amator poate distruge imaginea unei companii". Neprofesionalismul poate fi devastator.