25 de sfaturi pentru antreprenorii cu veleitati literare
sfaturiantreprenoricomunicatpresaliteraturabloguri
Fie ca scrii de doua zile sau de doi ani, nu strica sa recitesti o serie de sfaturi. Fie ca redactezi un comunicat de presa sau un articol de reclama pentru blogul tau antreprenorial, literatura iti poate juca feste si este bine sa stii sa abordezi cele mai bune cai.
1. Renunta la povesti. Poti sa iti exprimi punctul de vedere concis? Exprima-te.
2. Foloseste verificarea automata a ortografiei. Este un sfat important. Verifica-ti greselile atat manual, cat si automat. Comunica eficient cu cititorii tai.
3. Citeste textele cu voce tare. Nu exista un inlocuitor pentru cititul cuvintelor cu voce tare. Aceasta iti permite sa descoperi imediat greselile.
4. Foloseste verbe puternice. Verbele active, dinamice, ofera textului o anumita putere. Fii incisiv.
5. Alege-ti cuvintele cu grija. Cauta oportunitati pentru a folosi un limbaj precis, descriptiv, care sa ii ajute pe cititori sa vizualizeze si sa traiasca intocmai ceea ce exprimi.
6. Elimina cuvintele inutile. Multe adjective si adverbe nu furnizeaza niciun fel de informatie, ci doar incarca pagina (cuvinte precum "chiar ca...", "foarte...", "etc."). Evita-le.
7. Foloseste o structura variata a propozitiilor. Cu exceptia situatiilor in care vrei neaparat sa iti impui punctul de vedere in scris, nu repeta la nesfarsit aceeasi structura in toate propozitiile. Textul tau va semana cu o compunere de clasa a treia. De exemplu: "El e Eduard. Ea e Jane. Ei sunt prieteni".
8. Nu te teme de propozitiile simple. Nu ocoli utilizarea structurii simple a propozitiilor si frazelor. Cel mai bun mod de a comunica este cel concis, la obiect.
9. Foloseste bullet-uri. Punctele te vor ajuta sa scoti in evidenta informatiile mai importante.
10. Scrie la persoana a doua. Cand nu esti sigur de o anumita chestiune abordata, adreseaza-te la persoana a doua.
11. Adreseaza-te cititorilor intr-un mod cat mai natural si familiar.
12. Citeste ce scriu altii. Indiferent de cat de bun esti, nu strica sa citesti alti autori. Acest fapt iti va influenta munca in mod pozitiv.
13. Titlurile trebuie sa fie interesante. Titlurile - fie ca vorbim de o postare pe blog, un comunicat de presa sau un e-book - vor juca un rol esential in activitatea ta.
14. Foloseste paragrafe. In presa online, paragrafele scurte il vor ajuta pe cititor sa asimileze mai usor informatia.
15. Textul trebuie sa fie "scanabil". Organizeaza-ti informatia cat mai aerisit, astfel incat cititorii sa o poata "scana" cu privirea.
16. Afla cine te citeste. Trebuie sa-ti cunosti audienta, sa stii ce vrea si cum poti sa i te adresezi.
17. Fii credibil. Toate informatiile scrise de tine trebuie sustinute de dovezi, astfel incat materialul sa aiba o influenta puternica si eficienta asupra audientei.
18. Realizeaza o "harta a mintilor". Trebuie sa stii exact ce vrei sa spui in cuvinte. Realizeaza un fel de "brainstorming", inainte de a trece la tastatura.
19. Aminteste-ti ce scopuri ai. Ce vrei sa obtii? Vrei sa fii un lider? Vrei sa vinzi un produs? Nu te dezice de la scopurile tale.
20. Jongleaza cu genurile. Fie ca scrii un articol de blog sau un comunicat de presa, cel mai bun mod prin care poti faca dovada creativitatii este sa deviezi de la formatul standard. Incearca sa faci un interviu.
21. Solicita si raspunde la intrebari. Titlul intrebare reprezinta un mod eficient de atragere a audientei, care va trata un anumit subiect.
22. Determina-i pe cititori sa actioneze. Ce vrei sa faca oamenii? Sa intre pe site-ul tau? Sa se aboneze la newsletter? Sa iti cumpere produsele? Intreaba-i. Simplu, intreaba-i!
23. Textul tau trebuie sa fie citit si de alte persoane. Inainte de a posta un text, roaga un prieten, un coleg sau o ruda sa il reciteasca pentru tine. Vei avea parte de o alta perspectiva.
24. Nu scrie non stop. O regula buna a scrisului este sa iti acorzi timp. Lasa textul deoparte si nu te mai gandi la el. Intoarce-te apoi la masa de scris si vei vedea ca inspiratia a reaparut.
25. Inspira-te din altii. Aboneaza-te la bloguri si site-uri, citeste informatii oferite de alti antreprenori. Vei gasi inspiratia necesara propriei tale experiente literare.