27 noiembrie 1962: A avut loc primul zbor de proba al unui Boeing 727
zborboeingmodelcuriercosturimodele
Boeing 727 a fost un model de avion de compromis, construit pentru a efectua curse mediu-curier. Totusi, popularitatea sa a fost atat de mare incat in anii '70-'80 au fost produse 1.832 bucati, 620 din acestea fiind inca in uz comercial. Modelul a fost unul dintre putinele trimotoare produse de compania americana. A devenit insa una dintre cele mai populare aeronave din istoria aviatiei datorita unor calitati indubitabile: posibilitatea de a ateriza pe piste aflate la altitudine, pe piste scurte sau pe aeroporturi mici, datorita plasarii motoarelor in partea din spate a aeronavei. In plus, modelul a fost dotat cu o sursa auxiliara de energie, capabila sa asigure energie si ventilatie si in perioada in care motoarele sunt oprite.
A fost aeronava cu care multe companii aeriene si-au inceput operarea, iar majoritatea celor americane au inregistrat succese comerciale notabile, American Airlines, United, Delta, Northwest, Continental si Alaska fiind doar cateva exemple.
Evenimentele din 11 septembrie 2001 au schimbat strategia companiilor aeriene, care au trecut de la modelele cu trei si patru motoare la modelele cu doua motoare. In plus, modelul 727 devenise prea zgomotos, consuma extrem de mult combustibil si era operat de doi piloti si un inginer de zbor, nu de doar doi piloti, ca noile modele, care inlocuiesc inginerul de zbor cu un sistem computerizat.
Compania americana Delta si-a retras ultimul Boeing 727 in anul 2003. Recordul de vanzari al modelului a fost batut de modelul 737, un bimotor extrem de versatil. La 18 iunie 2003, un Boeing 727 care apartinuse companiei Lauda Air a fost furat de pe Aeroportul International din Luanda, Angola. Serviciile secrete au avansat ipoteza ca aeronava ar fi intrat pe mainile traficantilor de droguri. Aeronava furata n-a mai fost niciodata gasita.
Datorita costurilor mari de operare, Boeing 727 a iesit incetul cu incetul din uz, dar mai este folosit de companiile de cargo, care opereaza mai rar decat avioanele de linie. Astazi, FedEx si United Parcel Service (UPS) inca mai folosesc modelul pentru zboruri curier.