5 schite ale unor produse celebre
schiteprodusehitlervolkswageniphoneatari
Cele mai cunoscute produse din lume au devenit realitate pornind de la o coala de hartie. Chiar si Jony Ive a fost nevoit sa schiteze de mai multe ori iPhone-ul. Cele mai vechi interpretari ale ideilor marilor inventatori arata ca niste "desene abstracte".
Sticla de Coca-Cola, desen in creion, 1915
Earl R. Dean
Cand antreprenorii au descoperit potentialul "siropului" Coca-Cola, s-au gandit ca trebuie sa aiba un aspect universal. Earl Dean, din cadrul companiei Root Glass, a desenat sticla din imagine. Aceasta a devenit un lait motiv pentru Coca-Cola.
iPhone, design-concept schita, an necunoscut
Jonathan Ive/echipa de design de la Apple
iPhone-ul inseamna, pentru multi, nu doar o demonstratie tehnologica, ci si una artistica. Designerilor le-au trebuit intre 10 si 100 de incercari, doar pentru a desena butonul HOME.
Burj Khalifa, schita arhitectonica, 2010
Adrian Smith
Cladirile inalte au o problema: vantul. Acestea pot compromite superstructura. Arhitectul Adrian Smith a creat o structura spiralata, care sa "canalizeze" curentii de aer, astfel incat acestia sa nu erodeze cladirea. Burj Khalifa reprezinta un simbol arhitectonic.
Joystickul Atari, ilustratie patent, 1977
Kevin P. McKinsey, Gerald R. Aamoth
„Avea un aspect universal, cu butonul sau rosu si era cam ciudat de utilizat”, a declarat Ian Bogost, teoretician in istoria jocurilor video la Georgia Tech. "Totul definea stilul de "joaca" al celor de la Atari". Joystickurile de astazi sunt mult mai performante, dar sa nu uitam zilele si noptile in care ne transpirau mainile, la jocuri video precum "Combat".
Schita automobil KdF-Wagen, 1932
Adolf Hitler
"Artistul" Hitler a desenat prototipul unei masini ce avea sa devina celebrul VW Beetle, in timp ce se afla intr-un restaurant din Munich, in vara lui 1932. Intr-o perioada in care doar elitele posedau masini, Hitler a dorit ca toti germanii sa-si poata permite un asemenea lux. Un design inteligent ar fi fost fiabil si oamenii ar fi mers atat la serviciu, cat si in vacante la bordul "Masinii Poporului". Numele dat automobilului in 1938 a fost Kraft durch Freude (KdF-Wagen).
Legenda spune ca Hitler i-a oferit servetelul pe care schitase automobilul designerului sef de la Daimler-Benz, Jakob Werlin si a "subliniat" importanta sa. "Ia aceasta schita si discuta pe marginea ei, alaturi de oameni mai avizat decat mine. Dar nu uita. Vreau sa aud in curand vesti de la tine, sa vii cu detaliile tehnice", i-ar fi spus Hitler lui Werlin. Si cine l-ar fi dezamagit pe Fuhrer?