Audienta emisiunilor tv, influentata de Facebook
audientaemisiune tvtelespectatorstudiu nielsenfacebook
Un nou studiu arata ca toate conversatiile de pe retelele sociale cu privire la show-urile televizate pot creste numarul de telespectatori care ii privesc.
Studiul realizat de Nielsen, "How Chetter Matters in TV Viewing", a fost efectuat pentru industria de cablu, mai precis asociatia CTAM arata cat de puternica este legatura dintre postarile pe Facebook si audienta tv.
Circa 49% dintre femei si 43% dintre barbatii intervievati au declarat ca au inceput sa urmareasca o anumita emisiune tv dupa ce prietenii lor de pe Facebook au inceput sa vorbeasca despre ea pe reteaua de socializare. Conversatiile de pe Twitter au convins mai mult barbatii intr-un procent de 16% si doar 14% dintre femei.
In plus, utilizatorii de social media au o influenta mai mare decat jurnalistii, vedetele sau chiar emisiunile tv insusi, potrivit studiului. Comentatorii ii conving pe ceilalti sa urmareasca fie un anumit post de televiziune, fie o anumita emisiune.
Din punct de vedere demografic, studiul arata ca telespectatorii cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani sunt cei mai influentati de retelele sociale. Circa 54% dintre cei din acest grup spun ca s-au lasat influentati de acest mediu datorita comentatorilor de pe Facebook, iar circa 21% au fost influentati de Twitter.
Aproape jumatate dintre telespectatorii cu varste cuprinse inter 35 si 49 de ani spun ca au fost influentati de comentariile de pe Facebook, iar 12% de Twitter. Telespectatorii cei mai in varsta nu au un indice mare de influenta a social media, potrivit studiului.
De asemenea, studiul arata ca privitul la televizor a devenit o moda sociala. Circa 70% dintre oameni spun ca vorbesc cu familia, la telefon sau online in timp reclamelor televizate, dar si in timpul emisiunilor.
Evenimentele sportive sunt cele care instiga la comentarii. Astfel, 35% dintre spectatori sustin ca au vorbit, au trimis mesaje, iar 30% au stat de vorba in timpul pauzelor publicitare.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 828 de adulti cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani care se uita regulat la televizor.