Bucurestenii sunt mai matinali decat locuitorii altor capitale europene
obiceiuri bucurestenitrezirematinalimicul dejunikea
Un studiu despre obiceiurile bucurestenilor din diminetile zilelor lucratoare, realizat de IKEA Romania, in toamna anului 2014, arata ca locuitorii capitalei tarii noastre au dimineti pline, in care se trezesc devreme, petrec, in medie, 13 minute pentru a se aranja si uneori iau micul dejun alaturi de cei dragi.
Cercetarea locala completeaza primul studiu "Life at Home Report", derulat de compania suedeza in 2014. Cercetarea are ca tema felul in care arata viata de zi cu zi acasa, in diferite zone ale globului, iar prima editie a avut in centrul atentiei diminetile oamenilor din Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai si Stockholm.
Studiul a aratat ca bucurestenii se trezesc mai devreme decat alti europeni din capitalele luate in calcul (75% se trezesc la 7.00 sau mai devreme si 94% se trezesc inainte de ora 9.00).
De asemenea, aproape toti se considera persoane matinale, dar, cu toate acestea, 69% apasa butonul de snooze al telefonului cel putin o data.
In acelasi timp, 4 din 10 bucuresteni se simt foarte creativi dimineata, la scurt timp dupa trezire, cel mai ridicat procent dintre tarile europene participante.
Timpul petrecut de la trezire pana la plecarea de acasa este de o ora si 21 de minute, mai putin decat media celorlalte orase din cercetare, care este de o ora si 37 de minute
Bucurestenii petrec, in medie, 13 minute in fiecare dimineata pentru a se aranja (16 minute femeile, 11 barbatii) si 6 minute pentru a alege cu ce sa se imbrace.
Majoritatea femeilor isi rezerva timp dimineata pentru machiaj si coafat. 64% dintre femei se machiaza dimineata si 2 din 3 bucuresteni isi aranjeaza parul dimineata.
Totodata, 8 din 10 bucuresteni se simt increzatori cand pleaca de acasa, cel mai mare procent din toate orasele analizate; barbatii se simt insa mai increzatori decat femeile: 84% fata de 74%.
Cercetarea a mai relevat ca 53% dintre bucuresteni cred ca este important sa petreaca, dimineata, cateva minute pentru a reflecta asupra zilei care urmeaza, dar numai 15% fac acest lucru.
Cele mai intalnite activitati asociate cu meditatia sunt dusul (39%) si ascultatul muzicii (36%).
Cat priveste importanta micului-dejun, 80% cred ca prima masa a zilei, in diminetile din timpul saptamanii, este importanta pentru o stare de bine.
In ciuda acestui fapt, numai 51% iau micul dejun acasa, in timpul saptamanii, mai putin ca in celelalte capitale (62%); 41% folosesc telefoane/tablete/computere, in timpul micului dejun, iar 37% se uita la televizor.
Legat de timpul petrecut alaturi de cei dragi, 45% dintre bucurestenii care locuiesc impreuna cu un partener obisnuiesc sa il imbratiseze sau sa il sarute in diminetile din timpul saptamanii.
In acelasi timp, 82% dintre bucurestenii care au copii cred ca este important sa ii imbratiseze sau sa ii sarute dimineata, insa doar 41% o fac.
Parintii care locuiesc in capitala Romaniei folosesc telefoanele mobile si computerele mai mult in timpul saptamanii: 44% zilnic; 63% dintre parinti cred ca este important pentru starea lor de spirit.
Doar 9% dintre parintii bucuresteni se joaca alaturi de cei mici, in diminetile din timpul saptamanii, 81% spunand ca acest lucru este important pentru starea lor de spirit.
Cat priveste productivitatea matinala, 20% dintre bucuresteni sunt de parere ca diminetile sunt cele mai stresante perioade ale zilei.
7% dintre bucurestenii care lucreaza sau studiaza au obiceiul de a lucra frecvent dimineata, acasa - procent mai mic decat media celorlalte orase (10%).
45% dintre bucurestenii care lucreaza sau studiaza au lucrat, la un moment, dat la biroul de acasa, 27% la masa din bucatarie si 26% din pat. Numai 13% au lucrat in baie in timpul saptamanii.
Legat de pregatirea pentru o noua zi, noua din zece se pregatesc pentru dimineata cu o seara inainte. Inainte de culcare, cel mai mult ii streseaza trezirea de a doua zi si, mai ales, faptul ca s-ar putea sa nu auda alarma. 64% dintre bucuresteni fac dus sau baie seara.
Datele au fost obtinute prin intermediul unui chestionar online distribuit prin e-mail catre un esantion reprezentativ de varsta si sex, la nivel national.
In Bucuresti, au raspuns 1.022 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani. Grupele de varsta au fost alese pentru a pastra caracterul unitar al studiului in toate orasele, in care media de varsta pentru pensie este de 60 de ani.
Metodologia de cercetare a fost aleasa in functie de stilul de viata al consumatorilor din mediul urban, care sunt conectati la internet.