Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce buget avem de Craciun si de Revelion


Ce buget avem de Craciun si de Revelion
de la 13 Dec. 2015
Ce buget avem de Craciun si de Revelion
Tags: buget craciunbuget revelioncumparaturi sarbatori

In acest an, orasenii vor aloca un buget total de Craciun si Revelion de 1.590,16 lei, conform studiului "Cumparaturile de Sarbatori", realizat de MEDNET Marketing Research Center, in orasele din tara noastra.


Peste 50% dintre oraseni sustin ca vor cheltui intre 1.000 si 3.000 de lei, pentru Craciun si Revelion, iar o treime mai putin de 1.000 de lei.
 
Potrivit cercetarii, romanii vor o masa imbelsugata de Craciun si de Revelion. Daca, pentru haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente, vor cheltui, in medie, 402,37 de lei, pentru produsele alimentare, bugetul este cu peste 200 de lei mai mare: 617,32 lei.
 
511,50 lei este bugetul mediu alocat pentru cadouri, mai mult decat sunt dispusi sa plateasca pentru iesirile la restaurant sau in oras prilejuite de Craciun si Revelion (306,46 lei).
 
In ceea ce priveste excursiile sau calatoriile, bugetul mediu alocat este de 883,37 de lei.
 
In orasele mari, cu peste100.000 de locuitori, suma medie alocata pentru Craciun si Revelion inregistreaza o tendinta ascendenta comparativ cu 2014, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase fiind de 1.626,21 lei, fata de 1.575,70 lei, in 2014.
 
Locuitorii oraselor mari sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru o masa imbelsugata si pentru a oferi cadouri si mai putin pentru produse nealimentare, excursii si iesiri la restaurant sau in oras.
 
Daca, anul trecut, locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca, in medie, 602,21 lei pe alimente, in 2015, bugetul a crescut la 638,24 lei.
 
In aceasta categorie de orase, cheltuielile pentru imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc. si-au continuat tendinta descendenta, pana la 417,75 lei.
 
Exista si oraseni care nu-si pot permite sa cumpere de Craciun sau Revelion tot ce si-ar dori, din cauza limitarilor financiare.
 
Cei mai multi au mentionat produse nealimentare precum telefoane, laptopuri, tablete si televizoare, dar au fost si persoane care au specificat produse alimentare, in special carne si produse din carne (un porc intreg, curcan etc.).
 
In orasele mari, cei care vor pleca in excursii sau calatorii sunt dispusi sa aloce un buget de 1.008,46 lei fata de 1.149,31 lei, in 2014.
 
Nici in ceea ce priveste iesirile la restaurant sau in oras, orasenii din localitatile mari nu si-au sporit bugetul fata de 2014: 337,92 lei, in 2015; 372,87 lei, in 2014.
 
In ceea ce priveste cadourile, locuitorii marilor orase sunt mai darnici cu cei dragi, intentionand sa cheltuiasca o suma medie de 512,75 lei.
 
Peste 90% dintre oraseni si-au exprimat intentia de a cumpara cadouri celor dragi.
 
In topul preferintelor, vor fi dulciurile, mentionate de peste 55% dintre oraseni, urmate de articolele de imbracaminte si incaltaminte (54,7%), de parfumuri si produse cosmetice (54,3%).
 
In ceea ce priveste cumpararea bradului natural de Craciun, se observa o tendinta evidenta a romanilor de a fi mai atenti cu mediul inconjurator, cel mai probabil si datorita impactului numeroaselor campanii media impotriva taierii copacilor.
 
Astfel, anul acesta, mai putin de 40% dintre oraseni si-au exprimat intentia de a cumpara brand natural de Craciun, in conditiile in care peste 50% detin deja un brad artificial, iar aproape 5% nu vor impodobi brad, anul acesta.
 
Legat de Revelion, 81,5% il vor petrece in tara.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici, sub 30.000 de locuitori; orase mijlocii, intre 30.000 si 100.000 de locuitori; orase mari, peste 100.000 de locuitori) in perioada 26 noiembrie - 2 decembrie 2015.
 
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varste intre 18 si 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de plus-minus 3,46%.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016