Cum sa captezi atentia publicului cand ai o prezentare
prezentarecorporatistentuziasmprezentare in imaginislidepoveste personala
Vrei sa faci o prezentare? Primul pas: asigura-te ca ai ceva de spus. Apoi, urmeaza pasii de baza.
Cu siguranta ai trecut prin emotiile primei prezentari in care te-ai implicat atat de mult incat parca stiai toate virgulele, spatiile din prezentare. Insa, tine cont ca o prezentare nu trebuie sa fie incarcata. Altfel, ai putea citi un discurs pompos. Aceasta prezinta lucrurile succint. Tocmai de aceea are si ea cateva reguli de baza de la care este indicat sa nu te abati daca nu vrei sa vezi publicul cum casca sau cum atipeste.
1. Povestile prind intotdeauna
Oamenii isi amintesc lucrurile relevante. Astfel, o multime de grafice, slide-uri si numere pot fi importante, dar nu sunt usor de retinut. Discursurile memorabile intregesc o relatie intre vorbitor si public si povesti. Mai ales daca este vorba despre o poveste personala.
2. Imaginea valoreaza mai mult decat o mie de cuvinte
Stiai deja? Ei bine, are si o exceptie. O multime de imagini prezentate intr-un sir te pierd. Cu cat sunt putin si relevante, cu atat iti amintesti mai mult de ele.
3. Entuziasmul nu este tot
Exista vorbitori foarte dornici sa se afle pe scena, dar a caror prezentare se pierde in neant dupa ce incep sa vorbeasca. Informatiile nu conteaza intotdeauna ci modul in care sunt prezentate. Orice persoana din public isi poate aminti cum arata prezentarea la care au luat parte, ce font era folosit, dar nu si continutul. Care este cel mai important, de altfel.
Cand faci prezentari corporatiste se aplica aceleasi reguli. Povestile potrivite fac prezentarea sa devina memorabila. Imaginile functioneaza doar cand ai ceva de zis. Altfel, chiar si cele mai mari prezentari sunt, de fapt, conversatii grozave.