Cum va arata Facebook in 2022
facebookgoogleochelari googlemica publicitatatebaza de date
Facebook nu este etern. Va exista o companie cu acelasi nume si va gazdui, de asemenea, o retea sociala. Insa, Thenextweb.com propune un scenariu posibil peste zece ani.
La fel ca Google, Yahoo si Amazon, Facebook va trebui sa se reinventeze.
De exemplu, Google a dezvoltat multe aplicatii precum Google Documents, Gmail si Google Maps. Acum apar ochelarii Google conectati la internet si Street View.
Yahoo a inceput ca director pe internet, iar in prezent ofera o pagina de pornire de 700 milioane de vizitatori unici lunar.
Amazon a inceput cu vanzari pe internet, dar astazi planuieste sa dezvolte o retea de depozite urbane care pot asigura ivrarea in aceeasi zi si s-a transformat in furnizor de cloud computing prin Amazon Web Services.
Iar Facebook...
Facebook se confrunta cu doua forte externe: aplicatiile pe telefoanele mobile si alte produse sociale.
Relatia Facebook cu retelele sociale este dificila. La un an dupa aparitia iPad a aparut o aplicatie a companiei. De altfel, Facebook a primit numeroase plangeri cu privire la viteza si parerea generoasa a utilizatorilor.
Iar instabilitatea companiei din acest domeniu a costat-o un miliard de dolari. Banii au fost cheltuiti pentru Instragram care avea 30m milioane de utilizatori in momentul achizitiei.
Dezvoltarea industriei telefoanelor mobile si a tabletelor ridica probleme companiei care lupta din greu pentru publicitatea mobila. MOtivul? Zona mica de afisare face dificila captarea atentiei clientilor. Nici pentru tranzactii nu este o metoda eficienta, internetul mobil fiind folosit pe perioade scurte.
Concurenta, ridica mari probleme companiei. Facebook ar putea fi inlocuita printr-o platforma de distributie de fotografii care se extinde intr-o retea sociala, o aplicatie de mesaje text de grup care incepe sa construiasca profile. Facebook este constienta de amenintari si incearca sa le atenueze prin achizitii.
In 2022, Facebook s-ar putea transforma din reteaua sociala "de desktop" in solutia universala, colectie de diverse aplicatii mobile si o retea puternica de anunturi externe.
Progrese mari a facut Facebook spre a deveni o platforma universala de logare spre diferite site-uri. De pilda, Spotify se bazeaza pe Facebook pentru furnizarea de logari. De asemenea, Fondul Facebook ofera stimulente pentru oamenii care isi construiesc proiecte online pornind de la sau alaturi de Facebook.
In continuare, Facebook va continua sa implementeze strategia de a oferi experiente mobile distincte, fie ca este vorba despre Messenger sau Instragram.
In cele din urma va deveni principalul furnizor de publicitate externa, depasind Google sau AdWords, bazandu-se pe promisiunea unei targetari demografice adevarate.
In anul 2022, Facebook va arata ca o baza de date, foarte utila in furnizarea utilizatorilor si dezvoltatorilor web, o modalitate usoara de stocare si accesare a informatiilor personael.