Intr-un mesaj remis in 26 ianuarie pe Twitter, Musk a declarat ca poarta discutii cu inginerul sef care se ocupa de dezvoltarea aeronavelor Boeing 787 Dreamliner, care au fost lasate la sol, in urma unor defectiuni tehnice, printre care scurgerile de carburanti si topirea bateriilor de la bordul acestora.
"Doresc sa ajut Boeing si port discutii cu inginerul sef al modelului 787", a precizat Musk.
Musk, care este CEO-ul companiei de turism spatial SpaceX si al Tesla (companie care va obtine primul sau profit trimestrial din istorie in 2013), nu a facut si alte comentarii. Boeing a refuzat, de asemenea, sa comenteze informatiile aparute in mass-media.
Recent, inginerul sef responsabil pentru dezvoltarea modelului Boeing 787, Mike Sinnett, a realizat o serie de prezentari ale avionului si a tehnologiei acumulatorilor amplasati in interiorul acesteia, in fata jurnalistilor si liderilor din industria aeronautica.
Mesajul lui Musk survine la scurt timp dupa un altul, remis in 18 ianuarie: "Nu stim daca situatia de la Boeing s-a rezolvat, dar Tesla si SpaceX sunt dispuse sa ofere consultanta in privinta bateriilor amplasate la bordul modelului 787".
Autoritatile americane si nipone investigheaza incendiile care au avut loc din cauza acumulatorilor, la bordul a doua aeronave Dreamliner.
Cele 50 de aeronave Boeing Dreamliner 787 nu mai pot decola, pana cand Administratia Federala a Aviatiei din SUA nu va consemna ca problema bateriilor a fost rezolvata. National Transportation Safety Board din SUA investigheaza in continuare cauzele care au dus la deteriorarea bateriilor.
Bateriile lithium-ion sunt folosite de obicei la telefoanele mobile si masinile hibrid, deoarece sunt mai usoare si mai puternice decat bateriile traditionale. Daca sunt manevrate intr-un mod necorespunzator, aceste baterii pot exploda si exista riscul propagarii unui incendiu.
Modelul 787 este primul avion de pasageri care utilizeaza asemenea baterii drept sursa secundara si auxiliara de energie. Tesla a inceput sa foloseasca bateriile lithium-ion la modelele sale electrice Roadster.
Acumulatorii instalati in interiorul aeronavelor Dreamliner sunt similari celor folositi la automobilele sport Tesla, incepand cu 2008.
Musk, un antreprenor de succes, care si-a vandut in 2002 compania de plati online PayPal catre eBay, a fost criticat de General Motors si Ford, din cauza promovarii "autoturismelor electrice".