Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii
de Manager.ro la 11 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
nazistitrenurilagaredeportatievrei

Nazistii au exterminat milioane de oameni in lagarele de concentrare de la Auschwitz - Birkenau. Interesant este ca adeptii lui Hitler cereau bani evreilor chiar si pentru o calatorie cu trenurile mortii. Cate patru pfennigi de om, per kilometru: atat trebuiau sa plateasca evreii pentru a calatori cu vagoanele de marfa care ii transportau catre lagarele de exterminare.

Caile Ferate Germane au jucat un rol important in "rezolvarea problemei evreiesti", castigand sume mari de bani din transportul catre moarte a milioane de oameni nevinovati, potrivit Deutsche Welle.

La ordinul dictatorului nazist Adolf Hitler, Deutsche Reichsbahn, numele de atunci al Cailor Ferate Germane, a primit bani pentru transportul a milioane de evrei si al tuturor celor deportati catre lagarele mortii.

Intre anii 1941-1944, in "trenurile mortii" au fost transportati catre lagarele de exterminare aproximativ trei milioane de oameni. Deportatii erau transportati in cele mai primitive vagoane de marfa, in conditii inumane, dar calatoriile erau platite la pret de tren de calatori, clasa a treia. 


Astfel, potrivit Deusche Welle, cinismul nazistilor era impins la extrem: copiii cu varste intre 4 si 10 ani calatoreau la jumatate de pret, iar micutii care aveau  sub patru ani calatoreau gratis. Insa, toti mergeau catre lagarele mortii din Europa de Est, iar pierderea vietii micutilor era doar o chestiune de timp.

In plus, asa-numitele grupuri organizate, care erau formate din cate 400 oameni, calatoreau tot la jumatate de pret. Restul tarifului era acoperit de o subventie de la bugetul autoritatilor naziste, dar, in mod normal, banii proveneau din bunurile confiscate de la cei deportati. 

Strategia nazistilor era sa deporteze cat mai multi oameni deodata. Si, tinand cont ca incepand cu 1942 camerele de gazare din lagare aveau capacitatea de a extermina cate 1000 de oameni pe zi, "trenurile mortii" au devenit din ce in ce mai lungi si mai incarcate cu oameni.

Jurnalistii de la Deutsche Welle mai spun ca o mare parte dintre cei deportati nici macar nu a mai ajuns in lagare, murind pe drum din cauza oboselii si a conditiilor inumane la care acestia au fost expusi.
 
Supravietuitorii povesteau ca si dupa razboi simteau in gura sentimetul sinistru al setei. Unele mame isi aruncau copiii din tren, cu scopul de a-i salva, insa multi dintre micuti si-au pierdut viata.

Istoricii sunt convinsi ca o mare parte dintre angajatii Deutsche Reichsbahn stiau de soarta deportatilor, precum si de specificul lagarelor de concentrare si de soarta care ii astepta pe cei care calatoreau cu "trenurile mortii". Dovezile au aparut imediat dupa razboi, din protocoalele interogatoriilor. Au fost inaintate acuzatii impotriva angajatilor de aici, dar nu s-a ajuns la pedepse.

Conform datelor sursei citate, vinovatul principal pentru rolul Deutsche Reichsbahn in timpul Holocaustului a fost Albert Ganzenmuller, un inalt functionar al administratiei Cailor Ferate, care nu si-a ascuns niciodata simpatiile naziste.
 
Dupa 1945, acesta a fugit in Argentina si a lucrat ca expert al Cailor Ferate din aceasta tara sud-americana. In 1955 se intoarce in Germania si incearca sa obtina o pensie de stat, ca fost angajat al administratiei, dar nu are sorti de izbanda.
 
In 1957, impotriva lui se deschide o ancheta care se incheie fara un rezultat concret. Nazistul Ganzenmuller, care a administrat “trenurile mortii”, moare in 1996, la varsta de 91 de ani, fara sa fie condamnat pentru atrocitatile la care a luat parte.
 

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x