Misterele clientului misterios
mystery shoppinggfkstudii gfk
GfK Romania a derulat un studiu reprezentativ national pentru a verifica gradul de cunoastere al activitatii de "mystery shopping" printre romani si cum este aceasta perceputa.
Termenul de "mystery shopping" este cunoscut de 21% dintre romani, iar notorietatea creste la 33%, in randul celor care ofera altora pareri sau recomandari.
Cei familiarizati cu activitatea de client misterios se regasesc intr-o masura mai mare in Bucuresti (32%) sau alte orase mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educatie ridicata, angajati si provin din familii cu venituri mai mari de 2.000 de lei.
Desi numai 2% din populatie a lucrat sau lucreaza ca mystery shopper, intentia este mult mai mare, 11% dintre repondenti intentionand sa desfasoare o astfel de activitate in viitor.
Atat cei care au lucrat deja, cat si cei care intentioneaza sa o faca sunt mai degraba tineri, pana in 40 ani, care provin din orasele mari.
Din pacate, termenul nu prea este cunoscut, 36% dintre chestionati spunand ca "mystery shopping" este o tehnica prin care o companie isi poate spiona angajatii cu scopul de a-i penaliza sau recompensa.
De asemenea, un sfert considera ca este o tehnica prin care o companie isi poate spiona concurenta sau prin care isi evalueaza serviciile oferite cu ajutorul unor profesionisti care joaca rolul unui client obisnuit.