Opreste-te! Niciodata sa NU spui asta!
sarcina jobbarfa la birousefeticheta loc de muncafisa post
Fie ca ii iubesti, fie ca ii urasti, de colegii de munca nu te poti dezice. Acesta este si motivul pentru care cel putin opt ore pe zi stai alaturi de ei.
Chiar daca este cu intentie ori cu... directie, daca nu esti atent la ceea ce spune celalalt, il poti face sa se simta inconfortabil si iti poti afecta propria reputatie profesionala.
Iata zece lucruri pe care nu trebuie sa le spui vreodata la slujba:
1. "Esti insarcinata?"
Daca vreo colega va vrea sa afli ca este insarcinata, atunci iti va spune. Pana nu se va intampla acest lucru, nu este treaba ta. Si sa iei initiativa si sa intrebi daca este alba sau neagra este o metoda foarte buna de ofensare. Daca nu este vorba despre o sarcina, ci colega ta doar s-a ingrasat putin?
2. "Imi datorezi zece lei pentru cadoul sefului"
Multi dintre angajati nu vor sa daruiasca diferite cadouri sefului. In plus, intotdeauna seful va castiga mai mult decat subalternii sai. Totodata, eticheta spune ca darurile de la locul de munca trebuie sa curga, nu sa urce.
3. "Esti atat de slaba! Ce mananci?"
Nu, nu trebuie sa te ingrijorezi cu privire la organismele altor persoane, chiar daca tragi un semnal de alarma cu privire la schimbarile din ultima perioada. Colegii tai sunt acolo sa munceasca. Ca si tine, de altfel. Asadar, nu trebuie sa te ingrijorezi cu privire la alegerile lor alimentare.
4. "Nu este treaba mea"
Sa refuzi sa faci ceva care nu este in fisa postului tau este o modalitate grozava de a reduce stima conducerii fata de tine. Cei mai multi oameni refuza sa isi acorde ajutorul atunci cand le este solicitat. Dar de foarte multe ori acestia sunt declarati nefolositori sau lenesi.
5. "Noul sef este un ticalos"
Barfa nu este indicata la locul de munca. Chiar daca coltul in care te retragi atrage adepti, comentariile rautacioase pot ajunge la urechile celor de la conducere. Si chiar daca nu se intampla, tot poti deveni un izvor de pesimism.
6. "Am auzit ca Ana se intalneste cu Dan"
Daca esti recunoscut ca "omul cu barfele", colegii nu vor mai avea incredere in ceea ce le spui. Este minunat ca unii dintre colegi sa pastreze legatura si in afara biroului, dar detaliile din vietilor lor personale nu sunt obiectivul vietii tale.
7. "Cati ani ai?!"
Cand adresezi aceasta intrebare, nu iti arata uimirea nemarginita. Arata respect pentru colegii tai si nu te purta cu cei mai tineri ca si cum ar fi niste bebelusi, si nici cu cei mai in varsta ca si cum ar astepta maine pensia.
8. "Nu ma intreba. Nici ei nu-mi spun nimic"
Sa te plangi de lipsa de putere din companie inseamna sa iti subminezi credibilitatea si autoritatea. Daca nu ai informatiile necesare pentru indeplinirea sarcinilor, ar trebui sa intrebi persoanele indreptatite sa te ajute.
9. "De ce esti atat de elegant astazi? Ai un interviu?"
Cu siguranta ar trebui sa nu gandesti daca reusesti sa articulezi aceste cuvinte. Stii ca daca taceai, filozof ramaneai. Daca intr-adevar, colegul tau are un interviu, il fortezi fie sa spuna adevarul, fie sa minta. Daca nu spune adevarul, se va ingrijora cu privire la ceea ce crezi ca face.
10. "Sunt beat"
Daca toata companie te cunoaste ca o persoana de incredere, serioasa, sa vii sa iti povestesti noptile albe si petrecerile la care ai luat parte, nu este o idee buna. Credibilitatea ta va scadea, indiferent de randamentul profesional pe care il dai.