Opt motive pentru care multi noi antreprenori esueaza la prima incercare
afacere de succesantreprenori tinericazele eseculuistartup esuat
In cazul noilor antreprenori, numarul afacerilor care reusesc este comparabil cu cel al afacerilor care esueaza. Cu toate ca este foarte indicat sa inveti din greselile tale, de ce sa nu inveti si din greselile altora?
Iata opt cauze ale startup-urilor esuate:
1. Lipsa planului scris al afacerii. Nu crede mitul conform caruia planul de afaceri nu merita efortul. Acest document este cea mai buna cale pentru a te asigura ca intelegi cu adevarat cum sa iti transormi ideile intr-o afacere de succes.
2. Lipsa modelului de venituri. Chiar si o organizatie non-profit trebuie sa genereze venituri (sau donatii) pentru a compensa costurile de operare. Daca produsul tau este gratuit sau daca pierzi fonduri la fiecare vanzare, este greu sa obtii succesul.
3. Oportunitatile limitate ale afacerii. Doar pentru ca tu crezi ca produsul sau serviciul tau este foarte bun si ca oricine are nevoie de el, nu inseamna ca toata lumea il va cumpara. Nu exista niciun inlocuitor pentru cercetarile de piata scrise de experti in domeniu.
4. Competitia prea mare. Daca nu ai deloc competitori in domeniu, inseamna ca piata respectiva nu are desfacere. Totusi, daca in urma unei simple cautari pe Google gasesti o lista lunga de companii cu acelasi domeniu d activitate, trebuie sa iei in calcul fatul ca aria respectiva de interes poate fi deja supraincarcata.
5. O echipa neexperimentata. In realitate, investitorii mari gasesc personal, nu idei. Cauta oameni cu experienta in domeniu si cu experienta in strategiile de startup.
6. Subestimarea nevoii de resurse. O foarte importanta resursa este reprezentata de finante, dar nu uita de contactele din diversele industrii sau accesul la marketing de calitate. De asemenea, a avea prea multi bani si a nu ii administra in mod corespunzator, poate fi la fel de devastator ca si a avea foarte putini bani.
7. Marketing prea putin. Publicitatea “din gura in gura” nu este suficienta pentru a-ti face afacerea cunoscuta. Chiar daca marketingul cu impact mare este costisitor, nu iti vei putea dezvolta afacerea fara el.
8. Renuntarea timpurie. Multi antreprenori obosesc si inchid compania prea devreme. Pregateste-te sa treci peste multe obstacole si sa iei multe decizii dificile pentru a obtine succesul.