Saga autostrazii Comarnic-Brasov continua sau, de fapt, sta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Saga autostrazii Comarnic-Brasov continua sau, de fapt, sta Saga autostrazii Comarnic-Brasov continua sau, de fapt, sta
de Manager.ro la 18 Iun. 2015
Urmareste-ne pe Google News
comarnic brasovautostrazi romaniacandnr

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a renuntat la atribuirea contractului de concesiune pentru Autostrada Comarnic - Brasov catre asocierea Vinci-Strabag-Aktor.

Motivul: ofertantul nu a gasit fondurile necesare, iar finantarea de la bugetul de stat ar fi afectat pozitia bugetara a Romaniei.
 
Contractul de concesiune este incadrat conform metodologiei Eurostat, adica on Government balance sheet, care presupune ca finantarea intra in calculul deficitului bugetar. 
 
"In aceste conditii si avand in vedere costul semnificativ al proiectului, in situatia in care Autoritatea Contractanta (rezultata din asocierea CNADNR cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in 2012) ar incheia contractul de concesiune cu ofertantul declarat castigator, aceasta ar putea duce la nerespectarea angajamentelor pe care Romania le-a incheiat cu CE, FMI, Banca Mondiala in privinta tintei de deficit bugetar si a datoriei publice", se arata intr-un comunicat al CNADNR.
 
Potrivit CNADNR, Ministerul Finantelor Publice a refuzat sa emita o scrisoare de sustinere a proiectului si al suportarii costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat in conditiile unei clasificari on Government balance sheet a proiectului, date fiind riscurile legate de depasirea tintei de deficit bugetar stabilita si calificarea scrisorii de sustinere ca o garantie de stat.
 
O alta cauza pentru care CNADNR a renuntat la concesiune este ca, dupa desemnarea ofertantului castigator, acesta, alaturi de potentialii finantatori privati, au solicitat modificarea unor clauze ale contractului de concesiune a caror acceptare "ar fi insemnat chiar modificarea procedurii de atribuire si a conditiilor care au stat la baza depunerii ofertelor".
 
CNADNR a mai adaugat ca Autostrada Bucuresti - Brasov (din care face parte si tronsonul Comarnic - Brasov), ramane o prioritate in Master Planul General de Transport, proiectul autostrazii fiind continuat si dezvoltandu-se in paralel cu realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti.
 
In prezent, este in procedura de licitatie deschisa atribuirea contractului Proiectare si executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti, km 6+500 si Nod Moara Vlasiei, km 19+500.
 
Tronsonul Comarnic - Brasov este impartit in 5 sectoare. Sectoarele 1 si 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Brasov, cu o lungime totala de aproximativ 10 km, la care se adauga si drumuri de legatura) vor fi scoase la licitatie, cu finantare de la bugetul de stat.
 
Pentru sectoarele 2, 3 si 4, care reprezinta partea cea mai dificila a proiectului, va fi scoasa la licitatie actualizarea studiilor geotehnice, cu finantare de la bugetul de stat.

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024
Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile
Sanatate

Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile

today18 Mar. 2024
Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager

today18 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi,...

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x