Top 5 gafe pe care nu trebuie sa le faci in fata clientilor tai
clientigafecompaniiangajati
Cuvintele pe care le alegem sunt extrem de importante pentru realizarea unei afaceri. Chiar si o singura sintagma folosita intr-un context gresit poate fi fatala, ducand evident la scaderea sanselor pentru realizarea tranzactiei dorite.
Iata cinci dintre cele mai mari gafe pe care nu trebuie sa le faci niciodata in fata clientilor tai:
1) Nu denatura denumirea companiei clientilor tai
Pentru a castiga din start respectul clientilor trebuie sa stii cum se scrie dar si cum se pronunta corect numele companiei pe care acestia o conduc. Acorda atentie deosebita ortografiei in denumirea institutiilor care contin atat litere mici, cat si litere mari, de exemplu: PayPal, eBay, eMAG, LinkedIn.
2) Stabileste pretul exact
Daca ii vei spune clientului tau ca trebuie sa iti ofere in schimbul serviciilor oferite o suma cuprinsa intre 500 si 700 de dolari, s-ar putea sa ramaneti amandoi dezamagiti pana la finalul afacerii, pentru ca el va auzi doar 500, in timp ce tu te vei gandi la 700 de dolari. Gandeste-te inainte sa il intalnesti si propune-i un pret exact.
3) "Imi pare rau, dar..."
Termenul "dar" va lasa intotdeauna loc de interpretari, in cele mai multe dintre cazuri clientul intelegand ca nu ai chef sa depui efortul necesar pentru a-i rezolva cerintele. Alege sa folosesti in schimb termenul "si", pentru a-i aduce zambetul pe buze. De exemplu: "Imi pare rau pentru asta si am cautat alte solutii".
4) "Cu ce se ocupa compania ta?"
Sa pui o astfel de intrebare la prima intalnire cu clientii tai arata ca nu ti-ai facut "temele". In loc sa ii intrebi cu ce se ocupa, alege sa soliciti in alt mod aceste informatii. De exemplu: "Din cercetarile mele am inteles ca oferiti consultanta financiara. Spuneti-mi mai multe despre asta."
5) "Cei mai buni oameni ai nostri se vor ocupa de proiectul tau"
Asta va da de inteles ca restul angajatilor tai fie nu sunt la fel de priceputi, fie sunt doar de umplutura. Recomandat este sa ii spui clientului ca "Pentru compania noastra lucreaza cei mai buni oameni din industrie. Vom forma o echipa care sa se ocupe exclusiv de cerintele tale."