12 februarie 2008: in plina criza, General Motors anunta disponibiliazarea a 74.000 de angajati
general motorsgmcrizafaliment
Colapsul Lehman Brothers din 2008 a declansat cea mai mare criza financiara dupa cel de-al doilea razboi mondial si a schimbat pentru totdeauna lumea in care traim. General Motors (GM), Lehman Brothers, AIG, Merrill Lynch, City Group, Royal Bank of Scotland, institutii pe care toata lumea le considera vesnice, s-au dovedit fragile si au ajuns in colaps.
Dupa anuntul disponibilizarilor si interventia Guvernului american, General Motors renunta la doar 48.000 de angajati si la marci celebre precum Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden, Hummer, Pontiac, Saturn, Saab, Vauxhall. La 1 iunie, General Motors intra in faliment. O parte din companie este salvata de Guvern, restul marcilor fiind scoase la vanzare. La 10 iulie General Motors iese din faliment, dupa crearea unui alte companii General Motors, detinuta in proportie de 61% de Guvernul SUA.
Pierderile General Motors se ridicau, in 2007, la 38,7 miliarde dolari, cea mai mare pierdere inregistrata vreodata de un producator de automobile. Ulterior, pierderea a fost ajustata cu 4,6 miliarde de dolari, ajungand la 43,3 miliarde de dolari.
Profitand de degringolata General Motors, in 2008, grupul Toyota a devenit cel mai mare producator de automobile din lume. Pentru compania americana, care a detinut titlul de lider mondial intre 1908-1931, a fost o lovitura de imagine extrem de puternica, General Motors fiind compania care producea, la inceputul anilor 60, mai mult de jumatate din automobilele si camioanele care circulau in SUA.
In anul 2009, presedintele Obama a anuntat ca statul a acordat un ajutor suplimentar pentru General Motors, in schimbul unor concesii si a unor restructurari radicale. La putin timp dupa anunt, directorul executiv al General Motors, Rick Wagoner, care detinea functia din anul 2000, si-a anuntat demisia.