Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

14 aprilie 1912: RMS Titanic loveste un aisberg

14 aprilie 1912: RMS Titanic loveste un aisberg
de la 14 Apr. 2014
14 aprilie 1912: RMS Titanic loveste un aisberg Tags: titanicscufundare14 aprilie

La 14 aprilie 1912, chiar inainte de miezul noptii, in Atlanticul de Nord, RMS Titanic loveste un aisberg, care rupe corpul navei, provocand in cateva ore scufundarea acesteia.


Cu patru zile mai devreme, Titanic, unul dintre cele mai mari si mai luxoase pacheboturi construite vreodata, a plecat din portul Southampton, Anglia, intr-un voiaj de traversare a  Oceanului Atlantic, cu destinatia New York City.

Titanicul a fost proiectat de catre constructorul irlandez William Pirrie, iar la inaugurarea sa oaspetii prezenti au fost fascinati de luxul si soliditatea navei. Coca vasului a fost impartita in 16 compartimente, care se presupunea ca ar fi etanse. Deoarece patru din aceste compartimente puteau fi inundate fara a cauza o pierdere critica de flotabilitate, Titanicul a fost considerat a fi de nescufundat. La prima sa calatorie, nava avea la bord aproximativ 2.200 de pasageri si membri ai echipajului.

Dupa oprirea la Cherbourg, in Franta si Queenstown, in Irlanda , pentru a ridica alti cativa pasageri, vasul a fost pus pe viteza maxima pentru destinatia New York City.

Cu toate acestea, chiar inainte de miezul noptii, la 14 aprilie, nava a lovit un aisberg si cinci dintre compartimentele cocii vasului au fost strapunse. Titanicul s-a rupt in partea dinspre tribord, iar la ora 2:20, in dimineata zilei de 15 aprilie s-a scufundat in Atlanticul de Nord.

Din cauza penuriei de barci de salvare si a lipsei de proceduri de urgenta, mai mult de 1.500 de persoane s-au scufundat odata cu nava, murind in apele inghetate ale oceanului. Cei mai multi dintre cei 700 de supravietuitori au fost femei si copii, cei care au avut intaietate in putinele barci de salvare aflate la bord.

Paradoxal, scufundarea Titanicului a avut efecte pozitive: normele de securitate s-au inasprit, barcile de salvare s-au inmultit pe navele de pasageri, iar in Atlantic au fost instituite patrule regulate pentru a urmari deplasarea aisbergurilor.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement