Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

26 martie 2008: Ford vinde Jaguar si Land Rover companiei indiene Tata

26 martie 2008: Ford vinde Jaguar si Land Rover companiei indiene Tata
de la 26 Mar. 2014
26 martie 2008: Ford vinde Jaguar si Land Rover companiei indiene Tata Tags: jaguarland roverfordtataachizitie

La 26 martie 2008, Ford Motor Company anunta vanzarea diviziilor sale Jaguar si Land Rover Grupului Tata, unul dintre cele mai vechi si cele mai mari conglomerate de afaceri din India. Tranzactia s-a incheiat pentru suma de 2,3 miliarde de dolari, adica mai putin de jumatate din cat a platit Ford cand a achizitionat cele doua marci.


Pentru Tata Motors, care este cunoscuta mai ales pentru ca produce cel mai ieftin automobil din lume, achizitia celor doua marci de lux a fost caracterizata de unii observatori ai pietei auto drept o „cina festiva”.
 
Jaguar,  brand cunoscut pentru autovehiculele sale de lux de inalta performanta a fost fondat de William Lyons, la Blackpool, in 1922. Compania era cunoscuta la vremea aceea pentru fabricarea motocicletelor cu atas. In 1935 a fost produs primul automobil Jaguar (SS Jaguar 100), numele derivand de la SS Cars Ltd. asa cum se numea compania la vremea aceea.
 
Pentru a evita orice asociere cu grupul paramilitar nazist, compania si-a schimbat numele in Jaguar Cars Ltd., devenind cunoscuta ca o producatoare de automobile extrem de fiabile, care rivalizau chiar cu mult mai cunoscuta marca Rolls Royce. In 1989, Jaguar a fost achizitionat de catre Ford Motor Company pentru suma de 2,5 miliarde dolari.
 
Primul Land Rover a fost produs in 1948 dupa ideea lui Maurice Wilks, proiectantul sef al companiei auto britanice Rover, la care fratele sau, Spencer Wilks, era director general. Maurice Wilks a ajuns sa proiecteze noua masina de teren incercand sa repare un vechi Jeep american in garajul de la ferma sa din Anglia. Satul sa se chinuie a mai rezolva problemele mecanice ale Jeep-ului, Willks a decis sa proiecteze propria masina de teren pe care sa o foloseasca pentru activitatile agricole din ferma sa.
 
Primul model a fost unul cu tractiune integrala si cu prelata. Modelul, denumit generic Seria 1, a impresionat publicul, intrand si in atentia fortelor de politie si a armatei, care s-au interesat de producerea pe scara larga. Apoi, Land Rover a devenit un simbol al amatorilor de calatorii exotice si safari.
 
In anul 2000, Ford a cumparat Land Rover, care isi schimbase proprietarii de mai multe ori pana atunci, cu suma de 2,7 miliarde dolari .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement