8 trasaturi ale unui lider de succes
cum sa fii un lider de succestrasaturile unui lidersfaturi liderisfaturi manageri
Un studiu realizat de Google arata care sunt cele mai importante caracteristici ale managerilor de top din intreaga lume. Reprezentantii Google au ajuns la concluzia ca liderii sunt orientati spre rezultate, strategii si iau decizii in mod eficient.
Nu este un secret faptul ca o echipa fericita si care functioneaza depinde de un manager care poate face diferenta, care este implicat.
In acest articol iti prezentam cele mai importante caracteristici pe care trebuie sa le aiba un lider de succes:
1. Este un antrenor bun
Angajatii au nevoie de cineva care sa ii provoace, sa ii antreneze pentru a face lucruri din ce in ce mai grele si mai bune. Fiecare angajat trebuie ajutat sau tratat in felul sau. Un manager bun contribuie la dezvoltarea sa profesionala si personala in cadrul companiei.
2. Responsabilizeaza echipa
Multi manageri obisnuiesc sa isi asume ei toate lucrurile care se petrec in companie. Aceasta este o greseala care ii descurajeaza si ii frustreaza pe angajati. Cercetarile Google arata ca trebuie sa existe un echilibru. Managerul trebuie sa aiba incredere in potentialul angajatilor, sa le ofere libertate si sa ii consilieze atunci cand au nevoie.
3. Manifesta interes pentru echipa
Daca esti lider nu este suficient sa ai o echipa diversificata, cu angajati buni, ci trebuie sa creezi un mediu potrivit pentru dezvoltarea echipei, pentru rezolvarea sarcinilor in echipa. Trebuie sa fii implicat si sa sustii buna functionare a echipei.
4. Este productiv si este orientat spre rezultate
Angajatii nu vor sa lucreze pentru un sef nemotivat. Cel care da tonul unei zile productive si de succes este chiar liderul echipei. El este un model pentru angajati. Daca esti lider, depune efort si vei obtine rezultate.
5. Este un bun comunicator - asculta si impartaseste informatii
Pentru a fi un bun manager ai nevoie de o comunicare eficienta, dar nu trebuie sa uiti ca marii lideri ai lumii pun pe primul loc ascultarea. Aceasta poate fi privita ca o investitie emotionala si personala.
6. Sustine dezvoltarea carierei si discuta despre performanta
Google a ajuns la concluzia ca doar jumatate dintre angajati stiu ce asteptari ar trebui sa aiba la locul de munca. Managerii trebuie sa vina cu initiative si trebuie sa prezinte performante ridicate. Un lider trebuie sa fie un sprijin pentru intreaga echipa. El trebuie sa isi ajute echipa, dar si sa sustina membrii echipei sa isi dezvolte cariera, sa isi propuna standarde ridicate.
7. Are o viziune / strategie clara pentru echipa
Daca stii clar cum este echipa ta, ce asteptari are, cu ce probleme se confrunta si vii cu niste solutii astfel incat membrii echipei sa fie motivati sa lucreze impreuna, atunci esti un bun manager.
8. Ofera sfaturi echipei
Multi cred ca pentru a fi un bun manager trebuie sa ai cunostinte in orice domeniu. De exemplu, daca vrei sa fii manager in domeniul ingineriei si nu ai cunostinte foarte multe, te poti baza pe angajatii tai. Nu e nimic gresit daca recunosti si sustii oamenii care stiu mai mult decat tine. Este important sa le oferi suport atunci cand au nevoie si sa ii incurajezi.
Citeste si:
3 calitati ale unui lider autentic