Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adolescentii cad tot mai des in capcana retelelor sociale

Adolescentii cad tot mai des in capcana retelelor sociale
de la 28 Aug. 2013
Adolescentii cad tot mai des in capcana retelelor sociale Tags: tineriadolescentiretele socialeinternetfotografii

Expertii au ajuns la concluzia ca retelele sociale repezinta un grav motiv de vulnerabilitate pentru tineret, dar indeosebi pentru adolescenti si copii.

Tinerii sunt fascinati sa-si vada propria fotografie pusa la dispozitia oricui stie sa manuiasca mouse-ul si tastatura si se incanta comparandu-se cu idolii lor, sportivi de renume, vedete televizate, staruri pop, informeaza Daily Mail.
 
Increderea si usurinta cu care se lanseaza astfel intr-o lume necunoscuta este periculoasa si daunatoare, considera psihologul Jesse Hibberd, din Ontario, SUA.
 
Prin faptul ca isi publica fotografiile, adolescentii asteapta comentarii din partea diferitor membri ai retelei de socializare si raman deceptionati atunci cand nu primesc nicio replica.
 
Dar daca replicile sunt nefavorabile sau chiar batjocoritoare, atunci raman adesea traumatizati. Ei nu inteleg ca, intr-o conversatie cu anonimi, trebuie sa accepti orice si rareori poti lua ceva in serios.
 
Potrivit lui Jesse Hibberd, nu numai adolescentii, dar chiar si persoanele mature, publicandu-si cu incredere fotografiile preferate, asteapta mesaje de aprecere si pretuire.
 
Cei ce posteaza pe retelele de socializare se vad infatisandu-se acolo cu un fel de alter ego, care il detaseaza de aspectele vietii de pana cum si-l transfera intr-o lume iluzorie.
 
Copiii si adolescentii, oricat de voluntari ar fi, tot isi simt constiinta apasata de faptul ca difuzeaza prin internet imaginile si gandurile lor cele mai intime, ascuzandu-se de parinti sau alti membri ai familiei.
 
Un caz alarmant, a fost semnalat de presa in ultima vreme. O adolescenta, Hannah Smith, de 14 ani, s-a sinucis, obsedata de ideea ca spridusii ii altereaza imaginea din reteaua de socializare. 
 
Obsesia i-a sugerat-o tot un participant din retea. In legatura cu acest caz, psihologul Hibberd apreciaza ca tinerii afectati de asemenea depresii exista in permanenta, iar cazul nefericitei Hannah Smith nu reprezinta decat manisfestarea extrema a deziluziei multora.
 
Ceilalti care nu recurg la asemenea gest, suporta totusi trauma la care ii expune contrastul dintre optimismul asteptarii si realitate.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement