Antonov 124 transporta incarcaturi periculoase de pe Henri Coanda
antonov 124-100transporturi nuclearehenri coandavolga dnepr
Avionul Antonov 124-100, cel mai mare aparat cargo din lume, este folosit de compania rusa Volga Dnepr si pentru transportarea unor incarcaturi nucleare, de pe Aeroportul International "Henri Coanda".
Zborurile fac parte dintr-un acord interguvernamental incheiat intre Rusia si Romania privind transportul de materiale nucleare.
Un Antonov 124-100 poate transporta o incarcatura de pana la 120 de tone.
"Am transportat, in special, produse nucleare. Efectuam zboruri in scopuri nucleare de pe Aeroportul Otopeni. Suntem autorizati sa facem zboruri cu incarcaturi periculoase, incarcaturi nucleare, suntem certificati pentru a face orice operatiune de acest tip", a declarat, pentru Agerpres, Ilya Gavrilin, Volga Dnepr Sales Executive.
Potrivit reprezentantilor Volga Dnepr, "Henri Coanda" Otopeni este cel mai bun aeroport din Romania. Acest aeroport este folosit cel mai des in relatia cu Romania datorita securitatii si lungimii pistei.
Compania care detine cel mai mare avion cargo din lume a aratat ca nu este vorba despre zboruri urgente, ci despre marfuri speciale ce nu pot fi transportate cu usurinta pe sosea pentru ca sunt foarte sensibile.
Astfel, din motive de securitate, cel mai bun mod de a fi livrate este pe calea aerului. Pentru astfel de incarcaturi, compania a folosit si avioane Ilyushin 76.
Volga Dnepr are o flota care include zece avioane Antonov 124-100, la baza situata in orasul Ulyanovsk din Rusia.
Cu toate ca avionul este costisitor, compania nu duce lipsa de comenzi, clientii solicitandu-i serviciile pentru ca este dotat cu echipamente complete care permit ca livrarea sau incarcarea marfii sa se poate face pe orice aeroport din lume.
Chiar daca marfa ar putea fi transportata cu un Boeing 747, unele aeroporturi nu dispun de echipamente necesare pentru ca marfa sa poata fi descarcata, intrucat aparatele Boeing 747 sunt foarte inalte.
In schimb, avioanele Antonov si Ilyushin dispun ele insele de macarale.
In afara de asta, incarcatura masiva nu poate fi transportata decat cu aeronava Antonov, pentru ca aceasta este mult mai rezistenta decat un Boeing 747.
Daca ar trebui sa transporte un tanc de 50 de tone, podeaua unui 747 s-ar deforma, in schimb, cea a unui Antonov face fata.
Dar si costurile sunt mult mai mari, un transport cu Antonov-124-100 costa de 2,5 ori mai mult decat daca marfa ar fi transportata cu un Boeing 747. In functie de destinatie si de incarcatura, un transport costa in jur de un milion de dolari.
Costurile de deplasare pentru un Antonov sunt atat de mari, incat, dupa ce incheie un transport si nu exista o alta comanda in alta parte, avionul nu se intoarce la Ulyanovsk, ci ramane in tara in care a aterizat, asteaptand o posibila noua comanda.
Din fericire, o noua solicitare apare intr-un interval de o saptamana, cel mult doua.
Potrivit datelor oficiale, in 2012, veniturile Volga Denpr au fost de 1,6 miliarde de dolari.