BNR isi continua programele de educare
educatie financiarabnrforumacademica bnr
Banca Nationala a Romaniei organizeaza in perioada 3-7 martie 2014, la Sinaia, in parteneriat cu Universitatea Transilvania din Brasov, prima etapa din acest an a proiectului ACADEMICA BNR, un program national de sustinere a educatiei financiare in Romania la care participa comunitatea academica a 27 de universitati din tara.
Deschiderea oficiala a acestei etape a avut loc astazi, in Aula "Sergiu T. Chiriacescu" a Universitatii Transilvania din Brasov, fiind marcata de prelegerea sustinuta de prim-viceguvernatorul BNR, Florin Georgescu.
Forumul include o suita de prezentari, seminarii si mese rotunde ce vizeaza teme de actualitate referitoare la mediul financiar-bancar, noua arhitectura de stabilitate financiara la nivel european, activitatea bancii centrale.
In cadrul acestei etape a proiectului, vor participa membrii Consiliului de administratie al BNR, oficialii Academiei Romane, reprezentanti ai Consiliului National al Rectorilor, Ministerului Educatiei Nationale, universitatilor partenere, ai bancii centrale si ai altor institutii din domeniul financiar-bancar.
Initiat in anul 2011, proiectul ACADEMICA BNR este menit sa acopere nevoia tot mai accentuata de consolidare a cunostintelor in domeniul financiar-bancar in linie cu tendintele la nivel european.
Acest program vizeaza corpul didactic si mediul academic, public-cheie pentru consolidarea demersurilor in domeniul educatiei financiare. Formatul cuprinde doua sectiuni: management academic, sectiune dedicata intalnirii membrilor CA al BNR cu rectorii universitatilor partenere si forumul-dezbatere, in cadrul caruia au loc prezentari si dezbateri ale membrilor CA si ale specialistilor BNR cu profesorii universitari participanti.
In plus, proiectul sprijina obtinerea performantei in managementul academic, consolideaza comunicarea institutionala a bancii centrale cu institutiile reprezentative ale sectorului educational, realizand, totodata, un pas calitativ in procesul de crestere a transparentei, a nivelului de cunoastere si intelegere a deciziilor sale.