Cate produse vor cumpara romanii de Black Friday 2015
black friday romaniablack friday 2015
Un studiu de piata, publicat de Millward Brown Romania estimeaza ca lista de cumparaturi intocmita de catre romani de Black Friday 2015 va contine, in medie, doua-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici si telefoanelor mobile.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste intre 18 si 65 de ani.
Interviurile au fost realizate telefonic in perioada 4 - 5 noiembrie, iar eroarea de esantionare este de +/-2,2%.
In 2015, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani vor sa cumpere ceva de Black Friday, de aproape trei ori mai multi fata de anul 2012.
Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns, in acest an, la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.
De asemenea, segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii intre 24 si 34 de ani.
Comparativ cu media generala de 59% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca sigur sau probabil vor cumpara, in cazul barbatilor, media urca la 63%, iar, in cazul tinerilor, la 64%, toate aceste diferente fiind semnificative statistic, la un nivel de incredere de 95%.
In acest an, de Black Friday, cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre doua si trei produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014.
Pe lista, sunt televizoare (40%), electrocasnice mici (39%) si telefoane mobile (22%).
Masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor pentru Black Friday 2015, puse pe lista de 18% dintre respondenti, respectiv 17% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.
Intrebati care sunt magazinele de unde intentioneaza sa cumpare de Black Friday, respondentii au pus pe primul loc eMag (30% dintre optiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan si Domo (cu cate 3% dintre sufragii), Lidl (2%) si Cora (1%).