Ce a descoperit NASA pe un satelit al lui Saturn: un ocean imens de apa

de la 06 Apr. 2014
Ce a descoperit NASA pe un satelit al lui Saturn: un ocean imens de apa Tags: nasalunaenceladussaturnocean

Expertii de la NASA au studiat datele trimise de sonda spatiala Cassini si au realizat o descoperire uimitoare. Acestia au descoperit un ocean imens de apa, care se afla la o adancime cuprinsa intre 29 si 39 de kilometri pe Luna Enceladus a planetei Saturn.

Daily Mail ne anunta ca acest ocean, ascuns sub gheata, este unul sarat si ar putea sustine viata, avand o suprafata la fel de mare ca Lacul Superior din America de Nord.

Savantii au reperat mai intai diferiti vapori de apa pe suprafata lui Enceladus si apoi au constatat ca un rezervor urias de apa se afla in adancul Lunii lui Saturn.

Inca din anul 2005, sonda spatiala Cassini a trimis pe Pamant imagini ale unor vapori de apa de la suprafata lui Enceladus.

Potrivit sursei citate, oceanul descoperit s-ar putea intinde pana la jumatatea ecuatorului, in fiecare directie, pe Luna Enceladus.

Cea mai mare Luna a lui Jupiter, numita Europa, este cunoscuta ca ar contine apa lichida la suprafata sa. Oamenii de stiinta sustin ca ambele Luni ar putea fi niste posibile habitate pentru microbii extraterestri.

Sonda Cassini a zburat in apropierea lui Enceladus de 19 ori, trei dintre aceste zboruri s-au realizat in perioada 2010 si 2012, cand a studiat gravitatia Lunii lui Saturn.

Masuratorile efectuate de NASA au demonstrat ca acest camp gravitational al lui Enceladus este mai intens in emisfera sudica decat ar trebui.

Cercetatorii au observat ca ceva mai dens decat gheata, care se afla sub suprafata Lunii, trebuie sa fie cauza acestei anomalii. Acestia sustin ca numai un rezervor urias de apa ar putea explica constatarile sondei Cassini.

Oceane de apa pot fi ascunse, de asemenea, sub suprafata celei mai mari Luni a lui Saturn, Titan si a satelitului Callisto al lui Jupiter, mai spun expertii de la NASA.