Cel mai vechi stramos al omului, descoperit in muntii din China

de la 06 Iun. 2013
Cel mai vechi stramos al omului, descoperit in muntii din China Tags: stramosmamiferomafricachinaschelet

O echipa de cercetatori a descoperit scheletul foarte bine conservat al unui mamifer care se catara in copaci in urma cu aproape 55 de milioane de ani pe teritoriul Chinei de azi. Mamiferul a trait la 10 milioane de ani dupa ce dinozaurii au disparut.

Descoperirea echipei internationale de cercetatori prezinta o importanta deosebita, deoarece fosila este considerata cel mai vechi schelet de primata cunoscut, practic unul dintre primii stramosi ai omenirii.

Expertii spun ca aceasta noua descoperire detroneaza practic un schelet cu 7 milioane de ani mai tanar, considerat pana acum stramosul oamenilor, potrivit Time.

Fosila descoperita in China apartine speciei "Archicebus achilles", ceea ce s-ar traduce prin maimuta antica, termenul de "achilles" vizand un os mai neobisnuit al calcaiului mamiferului respectiv.

Scheletul a fost gasit pe fundul unui lac de munte, acesta ramanand aproape intact din moment ce oasele sale s-au intarit, devenind dure ca piatra.

Oamenii de stiinta nu au extras scheletul primatei din piatra, lasandu-l incastrat in stanca muntelui, dar au utilizat raze sepciale, ca se determine imagini complexe ale acestuia.

Expertii apreciaza ca vor obtine informatii esentiale despre evolutia primatelor, prin studiul ramasitelor mamiferului, informeaza Time.

Scheletul nu masoara mai mult de 24 de centimetri, iar mamiferul a vietuit intr-o perioada neobisnuit de calda, cand clima intregii planete era tropicala. Descoperirea reprezinta un argument in plus pentru savantii care sustin ca mamiferele si-au inceput evolutia din Asia.

Primii oameni au aparut in Africa, insa stramosii nostri antropoizi nu au ajuns acolo decat acum 38 de milioane de ani.

Ramane intrebarea cum au ajuns acestia pe continentul african, care atunci nu era decat o insula, se mai intreaba cei de la Time.