Cum a aratat social media pentru ONG-uri in 2012
social mediastrangere de fonduritwittercauses facebookorganizatie non profit
Strangerea de fonduri pentru organizatiile non-profit nu este o sarcina usoara. Nu are importanta cat de notabila este cauza. Doar gandul ca va trebui sa apelezi la oameni pentru a sprijini o cauza este, in sine, o provocare.
Dar, mai mult decat oricand, organizatiile non-profit se bazeaza pe social media pentru a ajunge la publicul lor tinta si pentru a face lumea un loc mai bun. De ce tocmai social media? Pentru ca Facebook, Twitter si alte retele sociale sunt centrele pe care toti ochii sunt atintiti.
Potrivit platformei sociale ShareThis, circa 10% din continutul web este constituit de continutul social. Insa, anul 2012 a fost o adevarata desfasurare de forte sociala si a implicat mai mult ca oricand organizatiile non-profit.
Un studiu realizat de MDG Advertising arata ca:
Strangerea de fonduri pe Facebook a fost, in mare parte individuala. iar procentele arata ca 33% din strangerea de fonduri este reprezentata de donatia individuala, 20% din evenimente, 17% din cauze, 11% din putin cu putin.
Suma media a donatiilor a crescut de la an la an. In anul 2010 a fost de doar 38 de dolari, in 2011 de 55 de dolari, iar in 2012 de 59 de dolari.
In acelasi timp, daca un prieten virtual posteaza despre o donatie caritabila, oamenii au tendinta sa:
- invete mai mult despre donarea caritabila: 68%
- intrebe prietenii despre mai multe detalii cu privire la acea cauza: 58%
- aiba mai mult respect pentru prietenii care impartasesc un asemenea lucru: 51%
- doneze: 39%
- posteze la randul lor: 34%
- nu faca nimic: 10%
De altfel, 161,30 dolari este suma anuala a organizatiilor prezente pe Facebook. Aceasta cifra ajunge la 214,81 dolari daca este combinata cu alte retele sociale.
De unde provine succesul social media?
Cand au fost intrebare, organizatiile non-profit au dat trei raspunsuri:
1. 41% spun ca este vorba despre o strategie detaliata pentru social mediz
2. 37% sustin ca prioritatea managementului este constituita de social media
3. 28% spun ca au un spatiu special dedicat social media
Raportul Benchmark arata trei trenduri carora sa le acorzi o atentie sporita:
1. Monitorizarea pe Facebook: Din ce in ce mai multe organizatii non-profit se uita dupa cele mai populare site-uri de socializare pentru a strange fonduri, printre ele numarandu-se Facebook.
2. Succesul Google+: Reteaua sociala a Google permite organizatiilor non-profit sa isi integreze pagina in alte aspecte, cum ar fi emailul sau documentele.
3. Evolutia Twitter: Cu urmaritori in intreaga lume, cele mai multe organizatii non-profit au o comunicare foarte buna a nevoilor strangerii de fonduri. Iar hashtagurile Twitter sunt ocazia perfecta pentru a-si face cunoscuta initiativa la o scara cat mai larga.