Cum s-a pupat publicitatea cu Valentine's Day
valentine's dayreclamepublicitatemedia truststudiu
Valentine's Day, Ziua Indragostitilor in traditia occidentala, este speculata la maximum de catre comerciantii din Romania, fapt reflectat si in campaniile acestora de promovare.
MediaTRUST a realizat un studiu legat de vizibilitatea Valentine’s Day in publicitate.
Studiul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 135.000 de reclame difuzate intre 1 si 14 februarie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale.
Au fost inregistrate 1.234 de reclame difuzate ce au avut ca subiect Ziua Indragostitilor.
Bingo Romania este in top, cu reclama "Super Bingo Metropolis aduce partida speciala a indragostitilor..." care a inregistrat 136 de difuzari cu un rate card de 124.700 de euro.
Urmeaza Altex, cu reclama "De Valentine's Day te indragostesti..." care a inregistrat 100 de difuzari si un rate card de 229.715 de euro.
Carrefour se afla pe locul trei cu reclama "Carrefour sarbatoreste Ziua Indragostitilor..."care a avut 86 de difuzari si un rate card de 23.979 de euro.
Cele mai multe reclame, 825, care au avut ca subiect Valentine's Day au fost difuzate la posturile de radio, in timp ce televiziunile au difuzat 352 de reclame, iar in presa au fost tiparite 25 de reclame.
In topul radiourilor, se afla Europa FM cu 218 reclame, Pro FM cu 215 si Radio Zu cu 149 de reclame difuzate.
In clasamentul televiziunilor, pe primul loc, se afla Romania TV care a difuzat 59 de reclame, urmata de Pro TV cu 58 de reclame, Antena Stars si GSP TV, fiecare cu cate 48 de reclame difuzate.
Ziarul Ring, Nine o’Clock si Libertatea conduc in topul publicatiilor cu cele mai multe reclame de Valentine's Day.
In perioada 1 - 14 februarie 2014, categoria divertisment a inregistrat cel mai mare volum de publicitate (369 de reclame), urmata de categoria magazine de electonice (273 de reclame), radiouri (131 de reclame), hypermaket-uri (114 reclame) si centre comerciale (102 reclame).