Cum sa fii mai productiv atunci cand lucrezi de acasa
muncaserviciuacasamuncesti acasabirou
Un studiu realizat de Universitatea din Stanford arata ca peste 10% din angajatii americani lucreaza in mod regulat de acasa.
Sa lucrezi chiar in propria ta casa inseamna sa economisesti banii cheltuiti pe naveta, dar si timpul necesar deplasarii la serviciu.
Unele persoane se arata chiar incantate de lucratul acasa si spun ca sunt mult mai productive.
"Sa renunti la organizarea stricta impusa de munca la birou poate fi ori daunator, ori iti poate aduce succesul", avertizeaza Andrew Rosen, specialist in sfaturi de cariera.
Businessinsider recomanda sapte pasi care pot duce la cresterea productivitatii in cazul celor care lucreaza de acasa:
1) Stabileste un program
Daca vrei avea un program stabil, la fel ca la birou, te vei concentra si vei lucra mult mai bine. Un avantaj al celor care lucreaza de acasa este ca nu trebuie sa lucreze in intervalul orar standard 9-17:00. Daca esti mult mai atent si te concentrezi mai bine noaptea, iar ceea ce faci iti permite asta, poti incepe sa lucrezi de la ora 19:00. Indiferent de program ales, trebuie sa il respecti cu strictete in fiecare zi.
2) Roaga-ti familia si prietenii sa te lase singur
Cel mai probabil, membrii familiei tale nu te-ar fi deranjat la birou cu probleme pe care le puteati discuta in timpul liber, insa daca serviciul tau este acasa, acestia te pot intrerupe frecvent din activitate.
3) Defineste si curata spatiul in care vei lucra
Trebuie sa iti stabilesti un spatiu de lucru in casa, unde sa nu te deranjeze activitatea celorlalti si sa stai departe de televizor. Specialistii recomanda sa lucrezi la birou, ca la serviciu, iar pentru cresterea productivitatii poti tine langa tine o planta verde. Plantele de birou te ajuta sa te concentrezi mai bine, dar reduc si stresul prin detoxifierea aerului din preajma lor, sustin cercetatorii Universitatilor din Suedia si Norvegia.
4) Comunica eficient cu colegii de serviciu
Este important sa raspunzi de fiecare data cand iti suna telefonul. La celalalt capat al firului ar putea fi seful tau, colegii de serviciu sau chiar un client. Chiar si pentru eficientizarea serviciilor companiei la care lucrezi este important sa comunici constant cu colegii.
5) Fa-ti zilnic o lista cu lucruri pe care trebuie sa le realizezi
O lista cu ce trebuie sa faci zilnic te va ajuta sa indeplinesti toate cerintele, fara sa uiti vreun criteriu important.
6) Indeparteaza-te de ecranul calculatorului
Multi sunt cei care petrec zilnic mai mult de cinci ore pe un scaun in fata calculatorului. Aminteste-ti ca ai o viata si dincolo de computerul tau, asa ca ia o pauza: iesi la o plimbare in parc sau stai pur si simplu degeaba pentru putin timp.
7) Interactioneaza cu oamenii
Chiar daca vorbesti cu anumite persoane zilnic atat prin e-mail, cat si la telefon, este important pentru cariera ta si pentru dezvoltarea ta personala sa te intalnesti cu acele persoane si sa discutati fata in fata.