Cum sa fii un sef bun pentru angajatii cu personalitate
sef bunangajatipersonalitatesfaturi pentru sefi
Sa fii seful unor persoane cu personalitati diferite si mai ales puternice nu este tocmai cel mai usor lucru. Ca si manager, trebuie sa coordonezi si sa motivezi angajatii sa isi faca meseria cat mai bine posibil. Mai mult decat atat, fiecare persoana trebuie tratata intr-un mod diferit fata de celelalte pentru a-si face bine meseria.
Cu cat cunosti mai bine personalitatea fiecaruia, cu atat compania va merge mai bine, pentru ca vei stii cum sa iti motivezi angajatii.
"Trebuie sa iti modelezi felul de a comunica si de a motiva in functie de angajati", scrie Devora Zack in cartea sa "Managing for people who hate managing".
Iata cinci sfaturi pe care le poti urma daca iti doresti o comunicare cat mai buna si mai eficienta cu angajatii tai:
1) Cunoaste-ti cat mai bine angajatii
Afla daca cei care lucreaza pentru tine pun mai mult accent pe lucrurile concrete sau pe cele abstracte. Cei care se bazeaza pe lucrurile concrete iau decizii gandind logic. Cei care aleg lucrurile abstracte pun accentul pe deciziile care duc la bunastarea companiei. Doar dupa ce iti cunosti foarte bine angajatii si stii ce fel de mentalitate si comportament au ii poti coordona 100%.
2) Construieste-ti o relatie
Pentru a fi mai aproape de oamenii de care raspunzi din compania ta, incearca sa ai o relatie cat mai buna cu ei. Daca reusesti acest lucru vei fi surprins cat de loiali pot deveni.
"Rezultatele si relatiile sunt legate, aproape inseparabile", mai scrie Zack in cartea sa.
3) Stabileste o anumita tinta
Atunci cand oamenii muncesc fara a avea un scop se simt mediocri si acest lucru nu ajuta deloc compania. Trebuie sa stabilesti o tinta pe care firma trebuie sa o atinga, astfel iti vei motiva angajatii sa dea cele mai bune rezultate.
4) Afla ce este cel mai important pentru ei
Pentru unele persoane libertatea, flexibilitatea programului si increderea sunt cele mai importante caracteristici ale locului ideal de munca. De asemenea, exista oameni care ii vad pe sefii lor ca mentori si au mari asteptari de la acestia. Afla ce lucruri au prioritate in viata lor si incearca sa folosesti aceasta informatie spre binele companiei dar si al angajatilor tai.
5) Nu lua totul personal
In ciuda neintelegerilor, incearca sa nu iei totul personal. Concentreza-te sa iti cunosti cat mai bine angajatii, sa le castigi increderea si vei vedea ca schimbarile vor aparea curand.