Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Facebook n-aduce fericirea

Facebook n-aduce fericirea
de la 15 Aug. 2013
Facebook n-aduce fericirea Tags: fericirefacebookinteractiune umanastudiu facebook

Un studiu realizat de cercetatorii Universitatii Michigan si aparut in Public Library of Science arata ca retelele sociale i-au ajutat enorm pe utilizatorii lor sa se simta conectati cu semenii lor, dar folosirea acestora nu i-a facut neaparat mai fericiti.

Conform studiului, folosirea retelei de socializare provoaca o diminuare a starii de multumire a utilizatorului. 
 
Facebook este o resursa valoroasa pentru satisfacerea nevoii umane de baza de conexiune sociala, dar, in loc sa creasca nivelul de fericire, observam ca folosirea Facebook produce rezultatul opus, a remarcat Ethan Kross, profesor asociat la Institutul de Cercetare Sociala al Universitatii Michigan, principalul autor al studiului.
 
"Este un rezultat deosebit de important pentru ca tinteste chiar miezul influentei pe care retelele sociale pot sa le aiba asupra vietii persoanelor", arata un alt autor al studiului, cognitivistul John Jonides, citat de Agerpres.
 
Pentru efectuarea acestui studiu, cercetatorii au apelat la 82 de tineri adulti, grup demografic reprezentantiv al utilizatorilor de Facebook. 
 
Cercetatorii au folosit esantionarea de experienta cu scopul de a evalua starea de multumire subiectiva a participantilor prin trimiterea de mesaje text la intamplare de cinci ori pe zi timp de doua saptamani. 
 
Fiecare mesaj continea o trimitere la un sondaj electronic cu cinci intrebari: "cum te simti in acest moment?", "cat de preocupat esti?", "cat de singur te simti in acest moment?", "cat ai folosit Facebook de la ultima intrebare trimisa?", "cat ai interactionat in mod direct cu alte persoane de la ultima intrebare adresata?" 
 
Concluzia a fost ca, pe masura ce o persoana foloseste mai mult Facebook, cu atat se simte mai prost dupa. 
 
Autorii studiului le-au cerut participantilor sa noteze cat de multumiti sunt de viata lor, la inceputul si la sfarsitul studiului, rezultatele aratand ca subiectii erau cu atat mai nemultumiti de viata lor cu cat au folosit mai intens Facebook, in intervalul de timp studiat. 
 
In acelasi timp, cercetatorii nu au gasit nicio dovada ca interactiunea directa cu alte persoane, fie prin telefon sau fata in fata, influenteaza negativ starea de fericire, in schimb au descoperit ca interactiunile directe cu alte persoane i-au facut pe participantii la studiu sa se simta mai bine cu trecerea timpului.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement