Mark Parker explica de ce sa citesti CARTI DE AFACERI este o PIERDERE DE TIMP
mark parkernikeinovatievanzari slabeproductie chinacultura sport
Unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel global, Nike, s-a confruntat recent cu probleme ca scandalul Lance Armstrong, probleme in Europa si vanzari slabe, inclusiv costuri tot mai mari de productie in China.
Insa directorul executiv, Mark Parker (foto), vrea ca Nike sa ramana unul dintre brandurile cele mai mature si dorite de tineri.
Astfel, Parker sustine ca "abordarea noastra de management nu a venit din studiul cartilor de afaceri. E mult mai intuitiv, din cultura sportului. Mereu cautam noi cai pentru imbunatatire. Cum sa te adaptezi la mediu si cum sa te concentrezi pe potentialul tau? Pentru a face acest lucru trebuie sa fii constient de faptul ca realitatea nu incetineste. Iar tu trebuie sa te uiti la acest lucru ca la un pahar plin nu pe jumatate gol. Companiile si persoane se uita la ritmul schimbarilor ca la o provocare, un obstacol. Noua ne place sa o privim ca o oportunitate".
Asadar, strategia lui Parker este sa se adapteze mediului si sa se schimbe odata cu el. Recent el a vrut sa fie sigur ca Nike va implementa noua tehnologie care permite ca pantofii sa fie cusuti, cu un filet, mai degraba decat sa fie taiati din productie, cum s-a intampla ani in sir.
La fel ca si echipele sportive de incepatori, Parker vrea sa obtina idei de la designeri tineri decat sa vada ce se afla pe birourile oamenilor.