Prim-solist pe scena negocierii salariului sau vanator in jungla afacerilor?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Prim-solist pe scena negocierii salariului sau vanator in jungla afacerilor? Prim-solist pe scena negocierii salariului sau vanator in jungla afacerilor?
de Manager.ro la 01 Apr. 2014
Urmareste-ne pe Google News
negociereprim-solistjungla afacerilorfilmbonuri de masacifra de afacerisalariutom hanksvreau sa fiu maredezvoltare profesionalacultura organizationalabeneficii extrasalarialevanatoracordinimainterviucandidatangajatorlaurivictorieactorcvfacturipanaceuhappy endfashionafacericireasa de pe tortshow televizatomul potrivitla locul potrivitinvestitie

Sunt putini cei care traiesc scenariul unui interviu sau al negocierii salariului pastrandu-si ritmul natural al batailor inimii.


E o situatie speciala, care solicita niste masuri de acelasi gen. Ca sa fii stapan intr-o astfel de imprejurare, ai nevoie de maiestrie. De un management al controlului de sine absolut. De rabdare. De incredere in acel plus de valoare scos din manseta la momentul oportun. Servit drept cireasa de pe tort. Nu e vorba de un show televizat, desi filmul mental poate fi construit pe reteta respectata punctual a vreunui artist de gen. E o realitate traita. Uneori, la capatul unui hol e acea usa "new fashion", semn al unei cifre de afaceri care se respecta. Pe sine si pe ceilalti. Si care iese din zona de modestie cu buna stiinta. Special creata, ca sa mai creasca nivelul de adrenalina al celui care n-o "admira" din interior.
 
Asteptarea ta salariala e un subiect delicat. Care se clatina usor. Sau mai precipitat. O functie liniara de tremurul pe care il imprimi unei voci si asa nesigure. 

Generatia noua, apropo, si trecutul s-a laudat cu generatii noi, stie totdeauna mai bine ce inseamna sa ai un "aer" adecvat momentului. Nu cunoaste riscul. Un asemenea tanar nu stie semnificatia cuvantului pericol, pentru ca el insusi se identifica cu o vorba care pentru unii poate declansa un soc. Nu conteaza natura acestuia. 

O paralela... Tom Hanks. E ceea ce mi-a venit in minte acum. Actorul principal din "Vreau sa fiu mare". O pelicula cu suficiente nuante comice. Fantasticul din acest film este reusit de un copil de 12 ani, care izbuteste sa ajunga directorul unei fabrici de jucarii, avand alura unuia de 30 de ani. Simplu, degajat. Dorinte clare, indeplinite. Farmec personal. Dezinhibare. Naturalete. Tinta precisa. Si, desigur, actiune. Ca sa nu mai vorbim de acel CV extraordinar de... bine ornamentat. Sau de unghiile roase ale celui care, prin acest gest, ne aminteste doar ca nu si-a uitat apartenenta la zona copilariei.
 
Revenind in granite reale, aspectul salarial este important. Cu sau fara acel "aer", semnul noii generatii. Important este atat pentru angajator, cat si pentru tine, care ai asteptari de tot felul. Fie legate de dizolvarea teancului de facturi care te asteapta sa le platesti, fie de perspectiva inmultirii familiei. Fie de alt soi. Totusi, cum justifici? Fata in fata cu angajatorul, cum raspunzi la intrebarea care poate parea dura, insa nu e decat ambalajul unui panaceu de supravietuire in jungla afacerilor: "De ce ar trebui sa-ti platesc acest salariu?" Daca deschizi "poarta", ai posibilitatea sa vezi adevarul, care iti da traducerea exacta: "Spune-mi... in cat timp imi platesti favoarea?" Da, totul se plateste! Credeai altceva? Gresit.  Si continuand... „Care e plusul din cifra de afaceri adus companiei?” Sau „Cat timp dureaza recuperarea investitiei generate de angajarea ta?” Eeeei...  Ce raspunzi? Cum ar trebui sa procedezi? Cum iesi cu laurii victoriei din jungla afacerilor? In timp ce vantul starnit de usa deschisa, care acum ti se pare prietenoasa, adie laurii de pe fruntea angajatorului? 
 
Ideal ar fi sa ai in trusa ta de prim ajutor toate instrumentele necesare. Ca beneficiate sa fie ambele parti. 
 
De ce trebuie sa tii cont atunci cand iti negociezi salariul? 
 
1. Nu conteaza nici piata salariilor, nici ratele tale la banca, nici alte considerente care pentru tine sunt importante. Angajatorul nu va vedea decat o taraba plina numai cu acele lucruri care pentru el nu prezinta interes. Esti un candidat care a pierdut din start. Experienta ta, abilitatile si cunostintele tale nu au mai apucat sa iasa din unghiul ascuns in care le-ai abandonat. Scoate-le la lumina! Ele sunt cele mai bune argumente!
 
2. Negocierea are nevoie de toate partile implicate in proces. Asigura-te ca esti si tu acolo. Hotarat, dar si deschis, exprima-te. Asculta cu atentie, filtrand, selectand. Negocierea are loc tocmai pentru ca atat tu, cat si angajatorul oferiti mai putin si asteptati mai mult. Cu diplomatie se poate ajunge la un acord excelent intre parti.
 
3. Atunci cand ai accesat "usa aceea", e bine sa cunosti foarte bine datele problemei. Studierea terenului pe care calci e un lucru care-ti inlatura nesiguranta. Ori esti un vanator in carne si oase, ori ce esti? De asemenea, modul in care iti dezvolti subiectul conteaza. Diferenta intre succes si esec depinde de el.
 
4. Adapteaza-ti discursul, punctand foarte clar ceea oferi companiei in schimbul asteptarilor tale salariale.
 
5. Ia masuri ca "ingredientele servite pe tava" sa nu se incadreze doar la capitolul "bune intentii". Asta, daca nu vrei ca angajatorul sa-si dea seama ca esti interesat doar de beneficiile materiale.
 
6. Daca te izbesti de barierele structurale al companiei, restrictii care iti ciupesc din cifra salariului scontat, cerceteaza. Poate exista variante acceptabile: traininguri, bonuri de masa, masina, plata facturii de telefon sau... Flexibilitatea e un sfetnic bun. 
 
7. Fii cinstit cu tine insuti! Daca te intereseaza numai banii, si nimic altceva nu iti aduce vreo satisfactie in acel post, gandeste-te mai intens la expresia "Omul potrivit, in locul potrivit". Chiar asa. Nu trebuie sa faci ceea ce faci. Sunt, cu siguranta, locuri care ti s-ar potrivi mai bine. Un autoexamen riguros nu-ti strica. Ia in considerare o respecializare!
 
8. Pentru a da argumentelor greutate, estimeaza-ti valoarea. Data, evident, de realizarile tale. In fapte si cifre. Mai putine descrieri, mai multe rezultate semnificative: cresterea vanzarilor, economie de timp, de bani, clienti noi...
 
9. Revizuieste mental posibilitatile de dezvoltare profesionala, cultura organizationala si stabilitatea companiei, beneficiile extrasalariale si da-ti OK-ul final!
 
10. In tot acest timp, ai grija sa te simti cat mai confortabil. O stare tensionata nu te poate ajuta in niciun fel. Incearca sa nu dai limbajului tau corporal alt inteles. Si mai ales sa tii cont de toate elementele care nu intra in aria salariala, dar care au un cuvant greu de spus atunci cand vine vorba despre o schimbare.
 
Si apoi... spera sa transformi un film de groaza intr-unul cu happy end! Succes!
 

Ultimele NOUTATI

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!
Economie

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!

today29 Mar. 2024
Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x