Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Telefonul mobil si tinerii: de la un simplu instrument de comunicare, la gadgetul care le organizeaza viata

Telefonul mobil si tinerii: de la un simplu instrument de comunicare, la gadgetul care le organizeaza viata
de la 24 Dec. 2014
Telefonul mobil si tinerii: de la un simplu instrument de comunicare, la gadgetul care le organizeaza viata Tags: smartphone 2014smartphone tineri

Un studiu calitativ realizat de EXACT Cercetare si Consultanta in decembrie 2014 arata ca telefonul este pentru tineri exclusiv smartphone, acesta reprezentand la momentul actual un obiect multitasking indispensabil. Prin toate functiile si aplicatiile pe care le ofera, smartphone-ul semnifica pentru tineri: conexiune, social media, relaxare, amintiri, informare, organizare, aplicatii, dar si “business time”.


“Integrand atat canelele media (TV, radio, ziare/ reviste), cat si dispozitivele IT (calculator, laptop, tableta), telefonul s-a transformat dintr-un simplu mijloc de realizare a conversatiilor la distanta, intr-un obiect omniprezent in rutina zilnica a utilizatorilor, incorporand o buna parte din viata acestora (amintiri, activitati zilnice, fisiere importante etc.)”, declara Denisa Iacoboaea, coordonatorul studiului.

Smartphone-ul inseamna CONEXIUNE: conversatii lungi, mentinerea legaturii cu cei dragi

Prin intermediul functiei apeluri video, telefonul  a reusit sa depaseasca barierele spatiale, devenind mai degraba un instrument de conexiune, de legatura intre utilizator si persoanele apropiate (familie, prieteni). Discutia devine mult mai personala si pare sa o inlocuiasca cu succes pe cea “face to face”.

Smartphone-ul inseamna RELAXARE: muzica, youtube, jocuri, videoclipuri

Una dintre asocierile cel mai des facute de catre tineri este cea legata de smartphone ca instrument de relaxare in timpul liber sau in ”timpul gol” (asteptare, deplasarea cu mijloacele de transport in comun etc). Relaxarea este tradusa atat prin jocuri, cat si muzica – fie ca este vorba de playlist-ul personal, fie ca discutam despre muzica/ videoclipuri de pe Youtube -  care fac ca asteptarea sa fie mai placuta si mai scurta.

Smartphone-ul inseamna AMINTIRI: imortalizarea momentelor importante, amintiri, poze, filmulete

Cel mai utilizat instrument de imortalizare si stocare a momentelor importante din viata prin poze si videoclipuri. In ultima perioada, tinerii au inlocuit aparatul de fotografiat/ camera video cu Smartphone-ul, intrucat rezolutia acestuia a devenit tot mai buna si, in plus, este mereu la indemana.

Smartphone-ul inseamna APLICATII: GPS, Harti, Plati facturi, Home bank, Lifestyle tips, Star Taxi/Clever Taxi

Ideea de smartphone este de asemenea asociata cu aplicatiile care, de altfel, ii creeza si o utilizare atat de complexa. Aplicatiile le faciliteaza accesul utilizatorilor la o plaja foarte mare de servicii -  cel mai des mentionate fiind GPS-ul, serviciile bancare (internet banking), comanda taxi, plati online ale facturilor si tips-uri din domenii tot mai diverse: retete culinare, moda, stil de viata etc.

Smartphone-ul inseamna socializare: Facebook, WhatsApp, Linkedin, Messenger

Majoritatea tinerilor isi petrec o buna parte din timp in mediul virtual si, din acest motiv, retelele de socializare sunt principalele shortcut-uri de pe ecranul smartphone-ului. Facebook, Twitter, WhatsApp reprezinta cele mai des accesate linkuri, fiind percepute ca cele mai simple modalitati de a ramane la curent cu noutatile din viata cunoscutilor/ prietenilor. In plus, comunicarea scrisa este preferata de acest target, fiind considerata mai eficienta prin prisma faptului ca permite atasarea de elemente vizuale (poze, video).

Smartphone-ul inseamna INFORMARE: Google, Newsfeeds, Agregatoare de Stiri, Bloguri

Smartphone-ul a reusit sa incorporeze principalele canale de informare – TV, radio, ziare/ reviste, facilitand accesul utilizatorilor la informatie oriunde s-ar afla. Astfel, smartphone-ul a devenit pentru tineri principala sursa de informare – indiferent daca este vorba de o informatie pe care o cauta pe Google sau de cele generate de canalele de socializare sau agregatoarele de stiri.

Smartphone-ul inseamna ORGANIZARE: Alarma, Calendar, Memo, Notes, Timing

Pe langa aplicatii, functiile proprii ale telefonului sunt de asemenea utilizate zilnic, fiind de un real ajutor pentru organizarea activitatilor.  Aceste functii reusesc sa substituie o gama larga de obiecte, incepand de la ceasul desteptator, calendar, carnete pentru notite, liste pentru cumparaturi etc. Tinerii prefera sa utilizeze aceste functii deoarece sunt percepute a fi mai sigure, mereu la indemana si usor de stocat in memoria telefonului.

Smartphone-ul inseamna BUSINESS: E-mail/ Office, Stocarea online a documentelor, Meeting request, Reportofon

O alta intrebuintare a smartphone-ului este cea legata de serviciu, acesta devenind de multe ori un ”birou portabil” datorita functiilor pe care le preia de la laptop/calculator – mail, fisiere, documente, medii de stocare. Pentru a-si improviza acest birou, utilizatorii isi stocheaza documentele de la serviciu in diverse medii online pentru a le avea mereu la indemana. De asemenea, mailul de serviciu incepe sa devina nelipsit pe smartphone.

Metodologia utilizata de Exact Cercetare si Consultanta in realizarea acestui studiu a fost una de tip calitativ: tehnica jurnalului (scris de catre respondenti). Targetul a fost reprezentat de tineri, femei si barbati, cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani. Cercetarea s-a realizat in perioada 1- 10 Decembrie 2014.


Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement