Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca Tornado, un vis pe sine: A costat 5 milioane de dolari si a necesitat 18 ani de munca
de Manager.ro la 14 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
tornadovissinelocomotivatrenuribenzina

Cu mult timp in urma, locomotivele cu abur reprezentau singura modalitate prin care bunicii si strabunicii nostri se puteau deplasa de la A la B. Si cum Anglia tine la traditia sa, aflam ca ultimul tren cu abur a fost scos din functiune in 1960, pe masura ce locomotivele care functionau cu motorina, benzina sau curent electric au cucerit sinele de cale ferata.

Una din locomotivele emblematice cu abur a fost Al Peppercorn. Au existat 49 de asemenea bijuterii feroviare, ultima fiind construita in 1949. Dupa zece ani de functionare, toate cele 49 de locomotive au fost duse la casat. Niciuna nu a supravietuit pentru a putea fi prezentata nepotilor.

Totusi, in 1990, a fost format grupul Al Steam Locomotive Trust, care isi propunea sa readuca la viata o locomotiva cu abur A1 Peppercorn, in Marea Britanie. Mecanicii au planuit sa construiasca a 50-a locomotiva, ca o punte spre trecut.

Potrivit presedintelui grupului, Mark Allat, care s-a ocupat de proiectul A1 Steam Locomotive, se dorea sa se restabileasca o veriga-lipsa in prezervarea istorica a locomotivelor cu abur. Masinaria infernala urma sa fie construita de la zero. Folosindu-se de tactici eficiente de obtinere a finantarilor si o echipa motivata, proiectul a prins contur. Dar a necesitat ceva vreme.


Lucrarea a necesitat 18 ani de munca si la final, sinele de cale ferata din Marea Britanie au putut gazdui din nou o locomotiva A1 Peppercorn. Aceasta a fost botezata TORNADO si reprezinta un studiu fascinant al vointei.

1. La inceputul constructiei, muncitorii au avut nevoie de alte trenuri, pentru a aduce piesele uriase in fabrica



2. Aceasta fotografie din 1999 arata stadiul avansat al lucrarii. Totusi, pe muncitori ii mai asteptau noua ani de truda



3. Tornado, placuta de "inmatriculare"



4. Pentru a lubrifia componentele de pe tren, Allat a precizat ca s-a folosit un ulei din seminte de struguri, cumparat de la Tesco. Magazinul britanic nu a fost insa interesat sa promoveze noua utilizare a uleiului. "A pierdut un tren", daca ar fi sa ramanem in termeni feroviari



5. Totul a fost construit de la zero. Multe din componente sunt fabricate manual. Allat a precizat ca schitele initiale, desi detaliate, nu ofereau si informatii tehnice despre cat de rezistente ar trebui sa fie piesele locomotivei Tornado



6. Tornado in 2004. La 14 ani de la inceputul constructiei, boilerul inca lipsea



7. Tornado a fost supusa unor teste complexe, pentru a-i fi verificata rezistenta



8. Boilerul a fost construit intre 2005-2006. Allat a precizat ca aceasta a fost cea mai costisitoare componenta a locomotivei Tornado



9. Constructia boilerului a fost finalizata in 2007, dupa 17 ani de la debutul proiectului



10. Primul test de abur al locomotivei Tornado. Totul a decurs excelent



11. Lansarea a avut loc in 2008, in cadrul unei ceremonii fastuoase



12. Printul Charles a botezat locomotiva si a ocupat scaunul mecanicului de locomotiva



13. Tornado, alaturi de alte legende ale industriei feroviare britanice



14. Chiar daca arata ca un tren traditional, Tornado dispune de unele functii moderne. Are chiar si un incarcator pentru telefoane mobile



15. Intr-un episod Top Gear, locomotiva se intrece cu un Jaguar XK120, de la Londra pana in Scotia



16. Trenul a ocupat locul secund in competitie, dar a fost intarziat de o problema la instalatia de abur



17. Tornado, o mandrie a vremurilor demult apuse



18. Daca tinem cont de eforturile si dedicatia care au fost depuse pentru realizarea acestui proiect, putem spune ca este unic. Tornado va ramane cu siguranta in istorie



(via | businessinsider.com/Travis Okulski)

Ultimele NOUTATI

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro
Financiar-Bancar

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro

today20 Apr. 2024
Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea

today19 Apr. 2024
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x