Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Visul celor care sufera de entomofobie, o lume fara insecte, ar fi un cosmar pentru umanitate Visul celor care sufera de entomofobie, o lume fara insecte, ar fi un cosmar pentru umanitate
de Manager.ro la 05 Oct. 2012
Urmareste-ne pe Google News
entomofobieinsectecatastrofapolenizarealbine

Eu sufar de entomofobie - teama de insecte. Mi-e frica si sila de ele, in special de gandaci. Si cand ma gandesc ca, potrivit estimarilor, pentru fiecare om de pe planeta exista peste 160 milioane de insecte si cam 8.000 pe metrul patrat... Infricosator! Deseori am spus ca lumea perfecta pentru mine ar fi una fara insecte. Probabil acelasi lucru il cred si ceilalti insectofobi. Insa disparitia ganganiilor ar fi un cosmar pentru ecosistem si pentru umanitate.

Potrivit unui nou studiu sponsorizat de organizatia americana National Science Foundation si publicat in revista Science, in lipsa insectelor multe plante, legume si fructe consumate de om si-ar pierde gustul actual deoarece acesta este dat si de substantele folosite de plante pentru a se apara de daunatorii cu sase picioare. In lipsa daunatorilor, in scurt timp (uneori chiar si in doar sase generatii de plante) aceste mecanisme defensive ale plantelor ar disparea. Mai mult, fara polenizatori, resursele vegetale de hrana ale planetei s-ar reduce drastic.

Un loc mai putin colorat

Daca ar disparea toate insectele de pe planeta, odata cu ele s-ar duce si albinele. Acestea nu produc doar miere, ci si ajuta la polenizare. In fiecare an albinele polenizeaza culturi a caror valoare este estimata la 153 miliarde de euro, potrivit datelor prezentate in 2011 de ONU. "Problema este ca din 100 de specii de plante, care ofera 90% din alimentele necesare lumii, 70 sunt polenizate mai ales de albine", se arata intr-un raport al organizatiei.

Coloniile de albine s-au imputinat deja cu circa 20% in Europa, cu 30% in SUA si cu pana la 85% in Orientul Mijlociu, potrivit cercetatorului Peter Neumann.

Fara albine, lumea ar fi un loc mai putin colorat. O echipa de cercetatori din Australia a descoperit ca florile din aceasta tara au evoluat in functie de preferintele pentru anumite culori ale albinelor. Oamenii de stiinta au analizat peste 110 flori si au constat ca acestea si-au schimbat in timp culoarea in asa fel incat sa fie atractive pentru albine, care le ajuta sa se inmulteasca prin polenizare. Aceleasi plante ignora preferintele fluturilor si ale pasarilor de dimensiuni mici, animale care ajuta si ele la polenizare, deoarece acestea sunt mai putine.

Odata cu insectele ar disparea si matasea naturala, o tesatura foarte apreciata, produsa din fire facute de larvele fluturelui Bombyx mori.

Sanitarii lumii

Fara principala lor sursa de hrana, insectele, multe specii de animale ar disparea, iar alte populatii s-ar reduce considerabil. In multe culturi de pe planeta chiar oamenii consuma insecte. Se estimeaza ca in viitor, odata cu suprapopularea, insectele vor deveni o sursa importanta de proteine pentru un numar tot mai mare de oameni.

Un alt aspect important: potrivit Arizona University, lumea s-ar scufunda in gunoaie in lipsa insectelor. Cadavrele sunt descompuse mult mai repede datorita acestora, iar multe resturi alimentare produse de oameni sunt consumate de insecte.

Dar cu ce drept am putea cere noi, cativa reprezentanti ai unei singure specii care numara sapte miliarde de fiinte, sa dispara intre 80 si 100 milioane de specii (estimarea Arizona Unversity) de insecte, echivalentul unei populatii de miliarde de miliarde de vietati? Nu avem niciun drept, e clar.

Pentru cei care doresc sa afle mai multe despre lumea insectelor, exista The Mandruca Project

Sursa foto: Flickr.com/lerlind

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"