Alo, ninja la telefon!
creditcreditebancicredit prin telefonsuprimeninja
Unora le este foarte greu, daca nu sa invete, macar sa tina minte, de la mana pana la gura, ca un credit nu este o jucarie, nu este mers la coafor, la sauna, masaj, nici pick-nick, nici gratar incins la iarba verde.
Contractarea unui credit trebuie perceputa ca o mare responsabilitate, mai ales daca sunt imprumutate sume mari pe intervale de timp direct proportionale. Nu ar trebui sa-ti amanetezi viitorul tau, al familiei, al veniturilor tale, in cateva secunde cat dureaza sa iscalesti niste hartii usoare ca fulgul, dar care pot atarna mai greu ca pietrele de moara.
Iar greutatea acestora a fost testata cat se poate de recent, cat se poate de... prezent, de contemporan, de gaturile celor care si-au pierdut case, masini, spatii comerciale sau care, nemaiputand sa-si plateasca ratele, urmeaza sa ramana fara bunurile puse garantie.
Cu toate acestea, niste bancheri de pe la noi sunt tentati sa vanda credite asa, de la distanta, adica prin telefon, ba chiar dau exemplu Turcia, tara in care unele banci vand imprumuturi (carduri de credite si credite pentru nevoi personale) prin SMS.
Solicitantul nu trebuie decat sa spuna ce suma vrea, banca face verificari, iar, daca omu’ este solvabil, primeste banii in cont. Asadar, conditia este sa fie deja client.
Peste cativa ani, si bancile noastre, a caror profitabilitate este erodata de volumul imens de provizionare, tocmai din cauza creditelor din ce in ce mai neperformante, vor sa acorde si ele imprumuturi prin telefonul mobil. Cica partea tehnica este aproape gata, mai raman de facut normele de reglementare.
Recent, manager.ro v-a prezentat cum poate lua banca bani din cont, desi clientul nu facuse decat sa-si dea acordul pentru a fi informat cu privire la un serviciu de asigurare.
Cam cata minte sa (nu) ai ca sa iei credit la telefon? Cum sa te indatorezi verbal, cand, de multe ori, bancile derapeaza de pe suprafata unor contracte scrise?
In SUA, acum nici trei ani, cand se dadeau credite, si inca din alea imobiliare, oricine se putea imprumuta. Oricine insemnand oricine. Banii erau atat de ieftini (pentru banci) si disperarea atat de mare in a-i plasa, investi, de ajunsesera sa nu mai ceara niciun fel de garantie, nici un fel de adeverinta de venit!
Vorba cuiva, daca aveai un act de indentitate si erai in stare sa mesteci guma, deveneai "apropitar". Exact acest tip de credite a declansat criza imobiliara si, ulterior, dupa surparea Lehman Brothers, prabusiri si nationalizari ale altor mari banci.
In imensa lor inventivitate, publicitarii americani gasisera pentru cel mai subprime dintre suprime credit titulatura de... "ninja". Vedeti ca s-ar putea sa va sune!