Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie! Se (mai) deschid usile?


Atentie! Se (mai) deschid usile?
de la 22 Nov. 2016 Exclusiv
Atentie! Se (mai) deschid usile?
Tags: metrou drumul tabereimagistrala 5ministrul transportului

Pe 19 noiembrie 2016, Metrorex a sarbatorit 37 de ani de la punerea in exploatare a metroului bucurestean. Pentru 26 noiembrie 2016, al nici nu se mai stie catalea ministru al transporturilor de dupa Revolutie a anuntat nu ca statiile de metrou de pe Magistrala 5 vor fi date in folosinta, ci ca trei dintre ele vor putea fi vizitate...

In loc sa calatoreasca, locuitorii Bucurestiului sunt invitati sa viziteze subteranul. Performanta unica - nu? - sa ajunga ceva muzeu, inainte de a fi dat in folosinta.
 
In vara anului 2011, cand au inceput lucrarile la magistrala respectiva, pe toate gardurile care imprejmuiau santierul, statea scris cu litere de-o schioapa ca, "peste 3 ani, aici va fi statia ta de metrou", "peste 3 ani, de aici vei face 5 minute pana in centru".
 
2011 plus 3 fac 2014. Am ajuns la final de 2016, si, dupa n termene de dare in folosinta, dupa surpari a la mesterul Manole, actualul ministru, Sorin Buse, anunta ca juma' din Magistrala 5 "va fi gata in semestrul doi al anului viitor, probabil in octombrie - noiembrie 2017", adica peste inca un an.
 
De mentionat ca primul tronson al Magistralei 5 are o lungime de numai 6,8 kilometri si 10 statii.
 
Bravo Metrorex pentru ca, pe pagina sa web, exista o sectiune dedicata istoriei metroului nostru. Asa aflam ca "pentru satisfacerea cererii de transport in comun in municipiul Bucuresti, inca din anul 1970, s-au prevazut trasee majore de suprafata care sa preia fluxurile de calatori, insa acestea nu ofereau solutii corespunzatoare si conditii prevazute de confort. 
 
Ca urmare, s-a impus introducerea sistemului de transport cu metroul, solutie optima atat pentru descongestionarea traficului de suprafata, cat si pentru transportul calatorilor in conditii de confort, siguranta si rapiditate sporita. In urma studiilor preliminare efectuate in perioada 1972 - 1975, au inceput simultan proiectarea si constructia metroului".
 
Primul tarus al santierului a fost batut in data de 20 septembrie 1975.  "Dupa acest eveniment, aveau sa treaca ceva mai mult de patru ani de santier si Bucurestiul intra in categoria primelor, la vremea aceea, vreo 60 metrouri in lume, sigur stiindu-se ca in 1974 Praga devenea al 50-lea oras cu metrou in functiune. 
 
Ritmul de constructie in aceasta prima etapa a fost de 2 km pe an, ceea ce in mod absolut nu inseamna prea mult, dar fata de o lucrare in premiera pe tara, constituia un ritm bun. In scurt timp ritmul de constructie avea sa se dubleze, pastrandu-se acelasi pana la incheierea lucrarilor si la ultima magistrala. 
 
In continuare metroul s-a realizat intr-un ritm de 4 km pe an, mult mai bun decat media inregistrata pe glob, doar metroul din Capitala Mexicului a adus un ritm superior, de 5,5 km pe an"...
 
Asadar, acum aproape 40 de ani, metroul se construia cu o viteza de 4 kilometri pe an si, acum, in capitalism, cu fonduri europene si autohtone, cu utilaje, teoretic, mult mai bune, 6,8 kilometri vor deveni functionali dupa aproape 7 ani...
 
De mentionat ca, potrivit aceleiasi istorii, pe 19 noiembrie 1979, cand a fost dat in exploatare, primul tronson al Magistralei I avea o lungime de 8,1 kilometri si sase statii, intre Semanatoarea si Timpuri Noi. 
 
Chiar daca treptat, in urmatorii zece ani, adica pana in august 1989, erau date in exploatare tronsonul I din Magistrala II compus din 8 statii; tronsonul II din Magistrala II compus din sase statii si Magistrala III, care face legatura intre statia Gara de Nord si statia Dristor 2.
 
De multe ori, cand cineva indrazneste sa compare Romania emergenta (termen mai elevat, chipurile, fata de "in curs de dezvoltare") cu un stat dezvoltat, multe voci, de cele mai multe ori, ale... liderilor intreaba retoric: "Ce, dom'le, ne comparam noi cu Suedia? Ne comparam noi cu America?"
 
Da, ne comparam, numai ca iesim foarte sifonati din comparatie. Mult mai grav este ca, in multe domenii, nu iesim mai bine, nici cand ne comparam cu noi insine din trecut...
 
Cat despre viitor, in ciuda termenului avansat de ministrul de resort, cine stie cat va mai trece pana cand, si pe Magistrala 5, vom auzi "Atentie, se inchid usile!" Asa ca, pana atunci, poate ca ar fi mai nimerit sa ne intrebam daca se mai deschid usile...



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.