Cea mai buna modalitate de a face bani
ratbviorel popescubanieconomierisipaaer conditionatreducere costuri
De pe la sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) are un nou director, in persoana lui Viorel Popescu. Domnia sa a declarat ca vrea sa fie prieten cu sindicalistii, dar i-a avertizat ca nu are bani pentru a mari salariile si pentru a transporta fiecare sofer al Regiei la scara.
Domnul director a recunoscut cinstit ca, pana sa fie uns in functie, nu a folosit mijloacele de transport in comun, dar, acum s-a apucat, pentru a cunoaste problemele. Unele dintre ele fiind de logica elementara.
Se pare ca haite fomiste de lupi au mancat iarna dintre anii 2011 -2 012. Am simtit, la propriu, pe pielea noastra, temperaturile uneori primavaratice.
Soferii RATB nu le-au simtit. Cine nu are subiect de conversatie vorbeste despre vreme. Cam toti ne-am exprimat mirarea de cat de cald este pentru lunile decembrie - ianuarie. Nu insa si soferii RATB.
Care au continuat sa incinga radiatoarele din autobuze, chiar daca afara temperaturile erau pozitive, de vreo10 grade Celsius si peste. Se pot verifica statisticile meteo (si nu ar strica sa se consulte si prognozele).
Bucurestenii stiu ca unul dintre punctele forte ale soferilor RATB nu este comunicarea. Asa ca, decat sa le spuna sa apese pe buton pentru a inchide caldura, calatorii au preferat sa deschida geamurile. De fapt, gemuletele.
Prin urmare, autobuzele au mers sute de kilometri cu instalatia de caldura pornita, in timp ce curentul ne adia prin plete. Nu ar fi o idee extrem de buna de reducere a costurilor instruirea acelorasi soferi care vor salarii mai mari?
Cu o sedinta-doua, cu un pic de educatie, cu un pic mai mult lubrifiant la rotitele cutiei de viteze craniene, s-ar opri risipa contrara oricarei logici.
Tot lipsa acestei instruiri face ca, in multe zile de (prima)vara, desi afara sunt maxim 25 de grade, tot Celsius, aceeasi soferi sa porneasca instalatia de aer conditionat, in conditiile in care aerul poate fi conditionat de deschiderea gemuletelor.
Care sunt alta greseala a celor care au cumparat autobuzele. Pentru ca, intr-un oras de cele mai multe ori canicular, nu cumperi autobuze cu ferestre mici de parca ar circula prin Oslo.
Cat consuma un autobuz pe timpul verii, cu instalatia de aer conditionat data la mult peste diferenta recomandata de medic (da' butonu' este lasat la mana soferului), de 5 grade fata de temperatura exterioara? Vreo 80 de litri de motorina, pe zi!
Asadar, se verifica, la infinit, zicala ca cea mai buna modalitate de a face bani este sa incetezi sa-i mai pierzi...